כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

'העדה' במאבק: הפגנה ראשונה נגד הפקעה במירון

הפקעת קבר הרשב"י מוציאה את ראשי 'העדה החרדית' לרחובות • בהפגנה שתיערך בראשות הגאב"ד והראב"ד יוכרז "קול מחאה גדולה נוכח מזימות הרשע" • המודעות - בפנים

הפגנה של 'העדה החרדית'. צילום ארכיון
הפגנה של 'העדה החרדית'. צילום ארכיון

'העדה החרדית' תקיים מחר (א') עצרת מחאה בכיכר השבת בירושלים נגד הקמת מינהל ממשלתי שיהיה אחראי על מתחם ציון הרשב"י ונגד הכוונה להפקיע את המתחם מידי ה'הקדשים'.

לוחות המודעות בריכוזיים החרדים בירושלים כוסו בסוף השבוע האחרון במודעות נגד ההפקעה: "כאשר שלטון הרשע מאיים להניח שבט הרשע על גורל צדיק יסוד העולם, מקום מנוחתו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זכותו יגן עלינו. ואומרים להפקיע את הרי מירון מחוקתם של ההקדשות להעבירו לבעלותם של מחללי דת ותורה. ולהפכו למרכז תיירות אשר מטבע יביא לפריצות גדרי הצניעות והקדושה. אשר על כן חובה מוטלת על כל איש ירא וחרד, וכל אשר קדושת הרשב"י יקר בעיניו להרים קול מחאה גדולה נוכח מזימות הרשע.

ו"קבענו שביום ראשון כ"ב כסלו תשע"ב נתאסף יחד בראש צבאות עם קודם דקטן כגדול ברחובה של עיר בכיכר השבת בשעה 6:00 אחה"צ להודיע צערנו ברבים למחות נגד מעללי הרשע".

גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס שאף חתום על המודעות צפוי לשאת דברים במהלך המחאה, גם הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך ורבנים נוספים צפויים לקחת חלק בעצרת.ל'בחדרי חרדים' נודע כי בעל שבט הלוי, הגר"ש וואזנר ינאם בפני המשתתפים דרך הטלפון.

לפני מספר ימים פורסם בביטאון 'העדה' דבריו של הגאב"ד בעניין ההפקעה שם נכתב: "אנו מכריזים בזה היה לא תהיה!", אמר הגאב"ד.

"לא נחריש ולא נשקוט לנוכח מזימה זו, ואל היהדות החרדית בעולם כולו הן בארץ והן בכל תפוצות ישראל אנו קוראים בזה למחות ולזעוק מרה נגד כוונתם הזדונית לגזול ולשדוד את האתר הקדוש.

"חוב קדוש על כל אחד ואחד להרעיש עולמות וכל הגולה תהיה כמדורת אש עד אשר יסלקו ידיהם ממקום הקודש".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}