כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

בן האדמו"ר הוליך את הכלה הגיורת לחופה • גלריה מרגשת

זה זמן רב שלא ראתה חיפה שמחה שכזו • גיורת נישאה לבעל תשובה - ובן האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, התנדב להוליכה לחופה • האדמו"ר סידר את הקידושין

האדמו"רים מסערט ויז'ניץ ופינסק קרלין מתחת לחופה. צילום: בחדרי חרדים
האדמו"רים מסערט ויז'ניץ ופינסק קרלין מתחת לחופה. צילום: בחדרי חרדים



חתונה מרגשת נערכה הערב (ה') באולם הת"ת של חסידות סערט ויז'ניץ בחיפה: צעירה גיורת נישאה לבעל תשובה מלונדון, כאשר את הכלה מוליך לחופה, בן האדמו"ר - אב"ד סערט ויז'ניץ, ואת החתן מוליך, הרב זלמן גרוסמן, מחשובי חסידי פינסק קרלין.

סיפורה של הצעירה החל לפני חמש עשרה שנה, כאשר עלתה ארצה עם הוריה הנוכרים. אלה רשמו אותה לחינוך דתי בעיר כרמיאל ועם הזמן היא נמשכה ליהדות. במשך הזמן גם התגיירה.

בשל הקושי להתגורר בביתה שהתנהל באורח חיים לא יהודי, חיפשה הנערה משפחה מאמצת חרדית.

היא התגלגלה ממקום למקום למשך חודשים ארוכים, עד שהגיעה לפתחה של משפחה ברוכת ילדים המתגוררת ברמת ויזניץ' בחיפה.

המשפחה הסכימה לאמץ את הצעירה ופנו להתייעץ בעניין עם האדמו"ר מסערט ויז'ניץ שאמר: "מדובר בבתם של אברהם אבינו ושרה אמנו, מצווה חשובה מאד לאמץ אותה".

הנערה עברה ללמוד בבית הספר 'בית יעקב', וכאשר הגיעה לגיל השידוכין החליטה המשפחה לתור אחר החתן המיועד.

אבי המשפחה פנה לראש ישיבת 'תורה ואמונה' של חסידות בעלזא בירושלים וביקשו ממנו למצוא שידוך מתאים עבור הנערה, וראש הישיבה הציע בחור בעל תשובה מלונדון".

הצעיר התקרב לדת בכוחות עצמו, ושהה רבות בשכונה החרדית הלונדונית, סטמפורד היל. לאחר התייעצות עם רבנים, הוא הגיע לארץ כדי ללמוד בישיבה חסידית.

כששה בארץ, הגיע הבחור ביום מן הימים לבית המדרש של חסידות פינסק קרלין ומצא בו את מקומו.

לאחר שהשניים התארסו, התעוררה הבעייה: מי יוביל את השניים לחופה?

לאחר התייעצויות רבות הוחלט כי בנו של האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, הרה"צ רבי יעקב הגר, אב"ד סערט ויז'ניץ יוביל את החתן לחופה מצד הכלה ואילו מצד החתן עצמו יוביל הרב זלמן גרוסמן. מסדר הקידושין היה האדמו"ר מסערט ויז'ניץ, ובברכה האחרונה כובד האדמו"ר מפינסק קרלין.

בסיום החופה עלה האדמו"ר מפינסק קרלין לביקור אצל האדמו"ר מסערט ויז'ניץ.

האדמו"ר מפינסק קרלין אמר כי בדרך לחתונה הרהר בדבריו של הזוהר הקדוש שם נכתב כי "בשמחות של עם ישראל נמצאים כל האבות, וכאן מי נמצא?" האדמו"ר מסערט ויזניץ השיב: "אברהם אבינו והשבטים נמצאים כאן, וזכות גדולה לנו להשתתף בשמחה כזו".

אחד מהחסידים סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "החתונה הייתה מרגשת, המשתתפים, כולם הגיעו לבושים בשטריימלא'ך והזילו דמעה בשעת החופה".

אברכי חסידות סערט ויז'ניץ בחיפה גם נרתמו לעזרת בני הזוג בהוצאות החתונה הגבוהות. לטובת השניים נוסדה קרן כספית שאברכים תרמו לה מכספם. עם זאת ההוצאות מרובות והקרן עדיין אינה מכסה את צורכיהם. והאברכים יצאו למבצע לגיוס מימון לבני-הזוג.

'בחדרי חרדים' מתגייס גם הוא לטובת גיוס תרומות לטובת בני-הזוג.

טלפון לתרומות: 0527620700
















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}