כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

ברננקי: ארה"ב לא תציל את אירופה ממשבר החובות

יו"ר הפדרל ריזרב הבטיח לסנאטורים רפובליקאים: לבנק המרכזי אין כל תכנית להעניק סיוע לחילוץ אירופה או לספק מימון לבנקים אירופים שנקלעו לקשיים

ברננקי. צלם: :topnews.net.nz
ברננקי. צלם: :topnews.net.nz

הבנק הפדרלי של ארה"ב אינו מתכוון לסייע בחילוץ אירופה ממשבר החובות אליו נקלעה או לספק הון לבנקים אירופים שנקלעו לקשיים - כך אמר אמש יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, בפגישתו אמש עם חברי הסיעה הרפובליקאית בסנאט.

בתום פגישה בת שעה שהתקיימה בדלתיים סגורות, התייחסו מספר סנאטורים לדברים שאמר להם יו"ר הבנק הפדרלי. יו"ר הסיעה, הסנאטור בוב קורקר מטנסי, אמר כי ברננקי חזר על הבטחתו "מספר פעמים". "אני סבור כי אנשים שנכחו בפגישה עזבו אותה בידיעה שלפדרל ריזרב אין כל כוונה להעמיק את מעורבות ארה"ב במשבר באירופה", אמר קורקר לעיתונאים.

"ברננקי מודאג ביותר מהמצב, והוא הזהיר שאם האירופים לא יפתרו את המשבר בעצמם, קריסה באירופה תזיק לארה"ב", מסר אורין הטץ', סנאטור רפובליקני מיוטה.

מחוקקים משתי המפלגות הגדולות הביעו התנגדות עזה לכל סיוע אמריקאי לאירופה, שעלול לבוא על חשבון משלם המסים. זאת, לאחר הזעם הציבורי שנוצר בעקבות סיוע החירום בגובה 700 מיליארד דולר שניתן להצלת הבנקים האמריקאים במשבר הפיננסי ב-2008.

ביום שלישי הודיע הפדרל ריזרב כי בכוונתו להותיר את הריבית בגובה של 0%-0.25% עד מחצית 2013 לפחות. תחזית הבנק הפדרלי היתה מעט יותר אופטימית ביחס לכלכלת ארה"ב. "כלכלת ארה"ב ממשיכה לצמוח בקצב מתון חרף סימני האטה בצמיחה הגלובלית", נאמר בהודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק (FOMC). עוד ציין הבנק המרכזי של שיעור האבטלה בארה"ב ממשיך להיות גבוה, על אף סימנים שיפור בתנאים בשוק העבודה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}