כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פשרה בייצוגית: תדיראן תאריך אחריות לרוכשי מזגנים שהיו ללא תו תקן

תדיראן תפצה כ-5,800 רוכשי מזגנים בכך שתגדיל את תקופת האחריות שניתנה להם על המזגן ב-15 חודשים נוספים, או ברכישת מזגן חדש בסכום של 4,000 שקל

  • י"ט כסלו התשע"ב
פשרה בייצוגית: תדיראן תאריך אחריות לרוכשי מזגנים שהיו ללא תו תקן

תדיראן תפצה כ-5,800 רוכשי מזגנים בכך שתגדיל את תקופת האחריות שניתנה להם על המזגן ב-15 חודשים נוספים, או ברכישת מזגן חדש בסכום של 4,000 שקל, המגלם הנחה מסוימת - כך עולה מפסק דין שניתן אתמול (שלישי) על ידי השופט אשר גרוניס מבית המשפט העליון. פסק הדין אימץ הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה ב-2008 נגד תדיראן מוצרי צריכה. סכום ההטבה לצרכנים מוערך בכ-10 מיליון שקל.

בתביעה נטען כי תדיראן מכרה מזגנים תוך שיצרה מצג לפיו קיבלו מזגנים אלו היתר תו תקן, אף שלא היה להם היתר כזה. ב-2008 אישר בית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בתביעה הייצוגית והקבוצה בשמה הוגשה התביעה כוללת כל צרכן שרכש מזגן מדגמים TGL-35H חד פאזי, TGH-353H תלת פאזי ו- TGL603H תלת פאזי.

תדיראן ערערה על ההחלטה לאשר את התביעה הייצוגית והתובע ערער על עילות התביעה. הצדדים הגיעו להסדר פשרה לפיו תדיראן תפצה את כ-5,800 הלקוחות בשתי דרכים חלופיות: הארת תקופת האחריות ב-15 חודשים נוספים או אפשרות של הצרכן לרכוש מזגן תדיראו חדש בהנחה.

שופט בית המשפט העליון אשר גרוניס שאישר את הפשרה ציין כי "לטעמנו ההסדר הינו הוגן ביחס לכל חברי הקבוצה". לתובע המייצג נפסק גמול בסך 75 אלף שקל, שכר הטרחה לעורכי דינו הועמד על 580 אלף שקל.

את התובע ייצגו עו"ד ארנון גרפי, עמית תם ודותן כהן. תדיראן יוצגה על ידי עו"ד יוסי בנקל וזוהר ברזילי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}