כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024

פונה מאחז במצפה יצהר; מסגד הוצת

לפנות בוקר הרסו כוחות גדולים של משטרה, מלווים באנשי המנהל האזרחי, בית ודיר עיזים במצפה יצהר שבשומרון • בימין תוקפים את נתניהו וברק • עוד מסדר הוצת

הרס במאחז. צילום ארכיון
הרס במאחז. צילום ארכיון

לפנות בוקר הרסו כוחות גדולים של משטרה, מלווים באנשי המנהל האזרחי, בית ודיר עיזים במצפה יצהר שבשומרון.

המצפה ממוקם בסמוך לישוב יצהר, צפונית לעיר אריאל. גל שמועות נפוץ כבר בתחילת השבוע על פינוי צפוי, ולמקום הגיעו עשרות מתיישבים שביקשו להתנגד לו. בפועל בוצע ההרס ללא כל גילויי אלימות מצד התושבים.

זמן קצר לאחר האירוע הגיעו למקום ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וח"כ מיכאל בן ארי. הם שוחחו עם תושבי הגבעה וחיבקו אותם. אזרחים שניסו להגיע למקום לאות הזדהות, נתקלו במחסומ בצומת תפוח שהוכרז כשטח צבאי סגור.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר: "מקומם לראות כיצד הורסים בתאווה בלתי נשלת בתי יהודים בארץ ישראל, כשהחוק כביכול משמש כתירוץ להריסה לגזענית רק כלפי יהודים, בעוד על ההר ממול עשרות בתים ערביים שנבנו ללא כל היתר ובניגוד מוחלט לחוק - חלקם תוך צפצוף על החלטות בג"צ. הדבר מקומם שבעתיים כשמכהנת במדינה ממשלת ימין, שנבחרה על בסיס מצע מפורש של תנופת בניה ביו"ש". הוא הביע תקווה כי המבנים יוקמו מחדש.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ, מתח ביקורת חריפה על הפינוי באמרו: "ראש הממשלה בפועל, אהוד ברק...ממשיך לעשות ככל העולה על רוחו ודורס ברגל גסה את ההתיישבות ביהודה ושומרון".

לדברי כצל'ה, "על ראש הממשלה הנבחר בנימין נתניהו, בקולות הרוב הלאומי והציוני, להפסיק להתחבא מאחורי ברק, להעמידו במקומו הראוי, לגלות מנהיגות ולפעול באופן מיידי למימוש רצון בוחריו. יש פתרון חוקי ומשפטי לסוגיית המאחזים ועל נתניהו לפעול לפיו".

הצטרף לדבריו ח"כ אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, שביקר אף הוא את הממשלה ואת שר הביטחון באמרו:" הוא ממשיך במדיניות ההרס והחורבן ללא כל רסן". גם ח"כ אריאל קרא לנתניהו "לעצור זאת לאלתר" ולהסדיר "במיידית" את סוגיית המאחזים ביו"ש. "הפתרון נמצא בידיו הן משפטית והן פוליטית".

ובעוד חיילי צה"ל עדיין מוצבים ליד מצפה יצהר, שם מאיימים המתיישבים להקים מחדש את המבנים שנהרסו לפנות בוקר, פלסטינים הגישו תלונה למנהל האזרחי, כי מתנחלים, לדבריהם, הציתו את המסגד הגדול שבכפר בורקה, סמוך למגרון שבשומרון, והסבו לו נזק גדול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}