כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הדרת מהדרין • הפרובוקציה החילונית נגד 'קווי המהדרין'

כ-500 צעירים חילונים מתכננים פרובוקציה אלימה בתחבורת המהדרין • על פי התכנון נשים וגברים יעלו לקווי המהדרין ויפרו את ההפרדה • "לא נשתוק. זהו צו השעה"

אוטובוס מהדרין. צילום: פלאש 90
אוטובוס מהדרין. צילום: פלאש 90

הסערה סביב 'הדרת נשים מהמרחב הציבורי' מעלה הילוך.

ביום הראשון של השנה הלועזית החדשה מתכננים פעילים חילונים פרובוקציה אלימה בירושלים: גברים ונשים יעלו במכוון לקווי המהדרין החרדים בכדי ליצור מתח בין החברה החרדית לחברה החילונית בעיר.

ליוזמה הצטרפו 500 גולשים בדף הפייסבוק שנועד בכדי לקדם את הפרובוקציה.

על פי התוכנית, המשתתפים צפויים להתאסף ב-1/1 בשעה 17:30 בנקודות שייקבעו מראש בירושלים ובאזור המרכז ולעלות באופן מאורגן על האוטובוסים שבהם מתקיימת הפרדה בין גברים לנשים.

כותרת האירוע בפייסבוק היא "די לקווי האוטובוס המופרדים!".

מי שמנהל את האירוע הוא צעיר ירושלמי בשם אלון וייסר שקורא בקבוצה לעצור את האדישות ולשנות את המצב הקיים.

לדבריו, "כשחיכיתי היום לאוטובוס בתחנה המרכזית בירושלים, ראיתי שוב מחזה שכבר די התרגלתי לראות - קווים מופרדים - גברים מלפנים ונשים מאחור.

"זה די העציב אותי אם לומר את האמת, והסיבות די ברורות. זו לא החברה שאני רוצה לחיות בה ולא החברה שאני רוצה לגדל בה את הילדים שלי... לא ייתכן להמשיך ולשתוק בעניין הפרדה מגדרית בקווי אוטובוס ציבוריים, זה נוגד את החוק ואת זכויות האדם. אסור לטמון את ראשינו בקרקע מול פגיעה אמיתית במרקם המרחב הציבורי ובדמוקרטיה הישראלית! זהו צו השעה!".

משתתפי האירוע יתאספו בנקודות מפגש ברחבי הבירה כמו רחוב שטראוס, גשר המיתרים ונקודות נוספות באזור המרכז כאשר לכל נקודה אמורים להגיע כמה עשרות אנשים.

וייסר מבהיר כי "חשוב לציין שהפעילות אין מטרתה להתריס או לפגוע בציבור החרדי, מטרתה להשיב את המרחב הציבורי לשפיות ולמגר את התופעה המכוערת של הדרת נשים".

האירוע צפוי להימשך כשעתיים במסגרתן יעלו נוסעים לקווי האוטובוס השונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}