כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מה חיפש ח"כ גפני בגן סאקר?

יו"ר ועדת הכספים וחברת-הכנסת קירשנבוים הגיעו בצוותא להבין לליבם של דרי האוהלים • השניים נחשפו לילדים ותינוקות שאין להם קורת גג לגור בה

גפני בגן סאקר
גפני בגן סאקר

הבוקר (ד') הפתיע יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, את המפגינים בגן סאקר בירושלים כשהגיע 'לבקרם' ושוחח עם דרי האוהלים בשטח.

הביקור נערך ביוזמת ח"כ פאינה קירשנבאום שהגיעה יחד עם גפני למקום.

דרי המאהל סיפרו לשניים כי בני 16 משפחות ובהם ילדים קטנים, מתגוררים באוהלים, ולמרות שרובם עובדים לפרנסתם, הם אינם יכולים לעמוד בעלויות שכירות דירה.

בסיור נחשפו חברי הכנסת לכמה ילדים ותינוקות אשר שהו באוהלים ואמרו כי מדובר במחזה שהוא בלתי מתקבל על הדעת.

"לאורך העשור האחרון, המדיניות הממשלתית נטשה את נושא הדיור והסיוע למשפחות במצוקה, הממשלות הפסיקו את מענקי המקום וההלוואות, ולכן הגענו למצב הזה שאנשים גרים בגינות ציבוריות ובאוהלים", אמר ח"כ גפני, והוסיף כי לא יתכן שמשפחות רבות כל כך נמצאות ללא בית והם ישנים באוהלים בחורף בימי הגשם ללא כל סיוע עירוני או ממשלתי.

ח"כ קירשנבאום אמרה כי הבירוקרטיה הפכה לאכזרית וגורמת לכך שמשפחות ייאלצו להתגורר עם ילדיהם ברחוב, "אנחנו כמדינה לא יכולים לאפשר זאת, ועלינו לעצור את הבושה הזאת. מדובר באנשים נורמטיביים לגמרי אשר עובדים לפרנסתם, ולמרות כך אין להם קורת גג לביתם".

המשפחות המתגוררות במאהל סקרו בפני הח"כים את הבעיות הבירוקרטיות העומדות בפניהם החוסמות מתן סיוע ממשלתי ועירוני, וביקשו שיסייעו להם מול עיריית ירושלים שתאפשר להם להציב גנראטורים וחשמל לאוהלים.

בתום הסיור הבטיח יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב גפני לשוחח עוד היום עם שר השיכון אריאל אטיאס שיפעל למציאת פיתרון לטווח ארוך לכל אותם משפחות המתגוררות באוהלים, וכן עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת שיעמיד סיוע לכל אותם משפחות חסרי דיור עד למציאת מענה. "נקיים דיונים נוספים עם גורמי הרווחה בירושלים ונפעל לכך שיימצא פיתרון לסוגיה כאובה זו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}