הממונה על ההגבלים ליבואנים: דווחו כמה אתם מוכרים לליסינג
ברשות ההגבלים טוענים כי לא פתחו בחקירה חדשה על שוק הרכב, וכי הם מבצעים מעקב שגרתי אחר הענף
- י"ח כסלו התשע"ב
בעוד היבואנים לומדים את ההמלצות הראשוניות של ועדת זליכה, ניחתת עליהם מכה מכיוון אחר. הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיוויד גילה, פנה היום (ד') פנה במכתב ליבואני הרכב וביקש מהם את פילוח המכירות בין 2007 ל-2011, וליתר דיוק - כמה מכוניות נמכרות לציי רכב ולחברות ליסינג, וכמה ללקוח הפרטי.
ברשות ההגבלים טוענים כי לא פתחו בחקירה חדשה על שוק הרכב, וכי הם מבצעים מעקב שגרתי אחר הענף, אולם עד כה התמקדה בדיקת הרשות רק בתחום השירות והחלפים, ולא באפליית המחירים בין צרכנים פרטיים ובין חברות הליסינג.
הפנייה ליבואנים עצמם מוזרה מעט, כי נתונים אלה מתפרסמים באופן תדיר בידי רשות המסים, אך ברשות ההגבלים העדיפו לאסוף אותם מן היבואנים עצמם.
בוועדת זליכה בחנו גם את אפליית המחירים בין לקוחות פרטיים וחברות הליסינג שעורכים היבואנים. לכאורה, המחיר ללקוח הפרטי מנופח באופן מלאכותי, כדי לאפשר הנחות גדולות לחברות הליסינג שעה שהמכונית מאבדת ערך באיטיות בשוק המשומשות. הוועדה ממליצה על כמה צעדים כדי למנוע זאת, ובהם שינוי שיטת המסים, הגבלת ההנחות וצמצום גודלן של חברות הליסינג.
ברשות ההגבלים טוענים כי לא פתחו בחקירה חדשה על שוק הרכב, וכי הם מבצעים מעקב שגרתי אחר הענף, אולם עד כה התמקדה בדיקת הרשות רק בתחום השירות והחלפים, ולא באפליית המחירים בין צרכנים פרטיים ובין חברות הליסינג.
הפנייה ליבואנים עצמם מוזרה מעט, כי נתונים אלה מתפרסמים באופן תדיר בידי רשות המסים, אך ברשות ההגבלים העדיפו לאסוף אותם מן היבואנים עצמם.
בוועדת זליכה בחנו גם את אפליית המחירים בין לקוחות פרטיים וחברות הליסינג שעורכים היבואנים. לכאורה, המחיר ללקוח הפרטי מנופח באופן מלאכותי, כדי לאפשר הנחות גדולות לחברות הליסינג שעה שהמכונית מאבדת ערך באיטיות בשוק המשומשות. הוועדה ממליצה על כמה צעדים כדי למנוע זאת, ובהם שינוי שיטת המסים, הגבלת ההנחות וצמצום גודלן של חברות הליסינג.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות