כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הילדים המנושלים: "הוציאו את הצוואה במניפולציות"

חמשת הילדים מנישואיו הראשונים של הרב רפאל הלפרין ז"ל שנושלו לחלוטין מצוואתו - מגיבים: "הוא לא היה בריא" • מכתבי הגרי"ש והגר"ח: "לכו לבית הדין"

הרב רפאל הלפרין. מתאגרף גם לאחר מותו
הרב רפאל הלפרין. מתאגרף גם לאחר מותו



לאחר שהרב הלפרין – אחת מהדמויות היותר צבעוניות בציבור החרדי - הלך לעולמו, התברר כי הוא הקפיד להותיר אחריו צוואה מפורטת, כיצד לחלק את כספו.

בצוואתו, שנכתבה לפני כארבע שנים לפני עו"ד יעקב נאמן – שאף מונה בצוואה לשמש כמנהל העיזבון - הותיר הרב הלפרין את רכושו לאלמנתו ברטינה (ברטי) סימונה, ולשבעת ילדיהם המשותפים.

לחמשת ילדיו מנישואיו הראשונים, לא ציווה הרב דבר.

עכשיו, במאבק שמעורר סערה בעולם החרדי, נלחמים חמשת הילדים המנושלים על חלקם.

את ילדיו מנישואיו הראשונים מזכיר הרב הלפרין בצוואתו, ומציין כי לא יקבלו דבר מרכושו. "כשחליתי הם באו אליי, ואחר כך כשהבראתי עזבו", כתב. "רק בזמן האחרון באו שוב".

עוד בנושא:
אח נגד אח • ילדי רפאל הלפרין ו'ירושת המיליונים'

החמישה, פנו לבית דין של הגר"נ קרליץ בבני ברק, וקיבלו צו מניעה לקיום הצוואה. "אין לפנות לכל מקום לאישור הצוואה, עד לדיון בבית דין על תקפות הצוואה על פי דין תורה", נקבע בצו הבד"ץ.

הגר"ח קניבסקי בניחום אבליםצילום: הגר"ח קניבסקי בניחום אבלים
הגר"ח קניבסקי בניחום אבלים


"הוא היה במצב בריאותי רעוע"

לדברי גורם המעורה בפרטי הצוואה, החלק המתייחס לחלוקת הרכוש הרב מסתכם בסך הכול בעמוד אחד מתוך עשרות עמודי הצוואה. אלא שבעמוד הזה שתל הרב הלפרין עוקץ מעניין: הוא מכריז כי מי מהם שיסייע לכל ערעור על הצוואה, ינושל ממנה מיידית וחלקו יעבור לאחיו.

הנימוק הזה הוביל לכך ששבעת הילדים לא התייצבו לשני דיונים שנקבעו בבית הדין של הגר"נ קרליץ בכדי לדון בפרטי הצוואה.

אחד הבנים מהנישואים הראשונים של הרב הלפרין מגיב לראשונה ל'בחדרי חרדים' על הסיפור שמסעיר את המגזר: "האחים שלנו פנו לבית המשפט בכדי לאשר את הצוואה למרות צו המניעה שהוצא על ידי בית הדין של הגר"נ קרליץ.

"היה לנו יחסים טובים עם אבא ז"ל, והופתענו לגלות שנושלנו לחלוטין מהצוואה. אנחנו בטוחים שהיו מעורבים כאן לחצים וכל מיני השפעות שאינם ממין העניין שהובילו לידי כך שאנחנו לא קיבלנו את חלקנו.

"בשעת כתיבת הצוואה, אבא היה חולה מאד, ואנחנו בטוחים שלא זה היה רצונו האמיתי.

"אנחנו גם הבאנו הוכחות שלאחר פטירתו הוציאו הילדים סכומי כסף גדולים מהחשבונות של אבא ז"ל, וזה לכשלעצמו מספיק לבטל את הצוואה.

"היינו אצל הגרי"ש אלישיב שהורה לנו ללכת לבית הדין בכדי לפתור את המחלוקת, אך הם לא רוצים להגיע (המסמך המלא שנכתב על ידי הרב צבי ויספיש שהיה בבית הגרי"ש עם הצוואה נחשף כאן לראשונה. ל.ש)".

"היינו גם אצל הגר"ח קנייבסקי שצידד בעמדתנו ואפילו כתב מכתב בכתב ידו (הנחשף כאן לראשונה. ל.ש) בו הוא כותב ש"על אף הנכתב בצוואת המנוח, זכות הילדים לפנות לבית דין ובגלל שהנכתב בצוואה נעשה שלא כדין יהיה זה תיקון לעוולה הזאת".

"הילדים ואימם לא הופיעו פעמיים בבית דינו של הרב קרליץ שליט"א. נשלחה עליהם הזמנה שלישית, לדיון שייערך ביום ראשון הקרוב, ובאם לא יופיעו יוציאו נגדם כתב סירוב, על כל המשתמע מכך".

מודעות האבל על פטירתו. צילום: בחדרי חרדיםצילום: מודעות האבל על פטירתו. צילום: בחדרי חרדים
מודעות האבל על פטירתו. צילום: בחדרי חרדים


"רוצים לנצל את הקב"ה בשביל כסף"

אתמול (ג') פורסמה תגובת מקורב למשפחת הלפרין להאשמות: "מנסים לגייס את הקדוש ברוך הוא כדי להשיג כסף".

לדבריו, המקרה ברור לחלוטין, ואין לתובעים טענות של ממש. "הרי הרב הלפרין הלך מיוזמתו לעורך דין בכיר מאוד, שכיום הוא שר המשפטים, והם ניסחו יחד הכול. הרב בכוונה לא הוריש להם אפילו אגורה שחוקה, והם האשמים היחידים בכך".

המקורב הסביר כי בני המשפחה לא יסכימו לפשרה כספית, משום שהם חשים שיהיה זה אי קיום בקשתו המפורשת של אביהם. "זה חוסר כיבוד אב. הוא הסביר בצוואה בבירור למה הוא לא מוכן לתת להם. אין בכוונתנו לבגוד בהוראות המפורשות של הרב".

המכתבים של הגר"ח קנייבסקי והגרי"ש אלישיב





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}