כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מחיר הנפט צונח בעקבות הכרזת אופ"ק על הרחבת הייצור ל-30 מיליון חביות ביום

ההחלטה, לראשונה זה שלוש שנים, נובעת בעקבות השיבושים באספקת הנפט מלוב; מחירה של חבית נפט נופל ביותר מ-3% ל-97 דולר

  • י"ח כסלו התשע"ב
מחיר הנפט צונח בעקבות הכרזת אופ"ק על הרחבת הייצור ל-30 מיליון חביות ביום

אופ"ק (OPEC), קרטל המדינות המייצאות נפט, הודיע היום על הרחבת תקרת ייצור הנפט מ-24 מיליון חביות ל-30 מיליון חביות ביום. הצעד מביא לירידה חדה במסחר על הנפט, ומחירה של חבית נפט ירד אל מתחת ל-100 דולר במסחר בוול סטריט.

הסיבה להרחבת הייצור, לראשונה זה שלוש שנים, נעוצה בשיבושים באספקת הנפט מלוב בחודשים האחרונים בעקבות מלחמת האזרחים במדינה וקריסת שלטונו של קדאפי. "יש בינינו סיכום לשמור על האיזון בשוק הנפט ואנחנו מתכוונים להתאים את רמת הייצור של כל מדינה בשל המחסור בנפט שהותירה לוב", אמר שר האנרגיה של וונצואלה רפאל רמירז, בתום פגישת נציגי אופ"ק היום בוינה.

"אנחנו עומדים בפני אי-וודאות גדולה בכלכלה העולמית בחודשים הקרובים", אמר שר האנרגיה האירני, רוסטאם קאסמי, המשמש גם כנשיא אופ"ק עד סוף 2011. "אנו עשויים להיכנס לתקופה של התאוששות עקבית, או לחילופין להידרדר במסלול של מיתון עולמי".

בעקבות החלטת אופ"ק צונחים מחירי הנפט בשיעור חד. החוזים על הנפט מסוג טקסס מתוק למסירה בינואר נסחרים בוול סטריט בירידות של 3.25% למחיר 96.9 דולר לחבית, לאחר שאמש חצה את מחיר ה-100 דולר לחבית בעקבות החשש מסגירת מיצר אורמוז באירן, המשמש מעבר הנפט החשוב בעולם. הנפט מסוג ברנט נסחר בלונדון בירידות של 2.4% למחיר 106.9 דולר לחבית, לאחר שכבר נסחר בשיא שנתי של 127 דולר לחבית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}