כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ומי הראשונים לנכנס שוב להר-הבית? 'האיחוד הלאומי'

אורי אריאלי ואריה אלדד, חברי הכנסת מ'האיחוד הלאומי', היו הראשונים לעלות על גשר המוגרבים,ולחנוך את הכניסה המחודשת אל הר הבית • החכי"ם: "חלם - זה כאן"

ומי הראשונים לנכנס שוב להר-הבית? 'האיחוד הלאומי'

ההחלטה על ביקורם של שני חברי הכנסת אורי אריאל ואריה אלדד מה'איחוד הלאומי' בהר הבית התקבלה עוד טרם החליטה השמיניה על שיפוץ גשר המוגרבים.

אלא שגם לאחר שהתקבלה הידיעה, לא שונתה התוכנית, ושני הח"כים התייצבו הבוקר, בשעה 8:00, אל מקום הכניסה להר הבית, תוך שהם דורשים לעלות דרך שער המוגרבים.

לאחר שקיבלו אישור לעלות, שמעו כי הגשר ייפתח מהיום שוב לכניסת יהודים, וכי הם הראשונים שעולים בדרך זו אל ההר לאחר פתיחתו של הגשר.

חברי הכנסת מחו על כוונת ראש הממשלה להכנע לתכתיבים של גורמים ערבים בינלאומיים, שמתנגדים להריסת הגשר ודרשו להחליף את הגשר הרעוע והמסוכן בגשר חדש ובטיחותי. לדבריהם מדובר בהחלטה מבישה:

"הגשר של העם היהודי הוא דרך בית המקדש אליו אנו מתפללים", אמר ח"כ אריאל. "בעזרת ה' העם היושב בציון יראה בגאולתו במהרה בימינו, בלי גשר המוגרבים אלא ישירות בשערי חולדה והשערים האחרים ובעז"ה נזכה לעלות בהם".

ח"כ אריה אלדד חיזק את דבריו ואמר כי "החלטת ראש הממשלה מזכירה את מעשיהם של חכמי חלם שכאשר נפלו תושביהם מהגשר, במקום לתקנו, בנו בית החולים מתחתיו. כאן ניצב גשר רעוע ומסוכן ובמקום להרוס אותו ולבנות אחר תחתיו בטיחותי, מורחים אותו במין חומר לא דליק ומצמידים לו כבאית. באמת, לא ברור איך לא חשבו על זה קודם. חלם זה כאן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}