כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הדרה יקרה • קול ברמה יחוייב ב-60,000 ש"ח

בשל הדרת נשים ב'קול ברמה' עשויה הרשות השנייה להטיל עיצומים כספיים בסך של עד 60 אלף שקל על תחנת הרדיו החרדית • המתלונן: דובר בית החולים רמב"ם

רדיו קול ברמה, לגברים בלבד? צילום ארכיון: בחדרי חרדים
רדיו קול ברמה, לגברים בלבד? צילום ארכיון: בחדרי חרדים

תחנת הרדיו החרדית רדיו קול ברמה מתמידה בסירובה להעלות נשים לשידור: בתלונה שהוגשה לרשות השנייה טוען דובר בית החולים רמב"ם, דוד רטנר, כי מפיקי תחנת הרדיו פנו אליו בבקשות לתאם ראיונות עם רופאים מבית החולים, אך ביקשו שהרופאים יהיו גברים - וסירבו להעלות לשידור רופאות.

"לפני כשבועיים התפרסם מחקר שבראשו עמדה פרופ' צופיה איש שלום, אחת החוקרות המובילות בעולם בתחומה, שגילתה שעובדי היי-טק סובלים ממחסור בוויטמין D", מספר רטנר. "התקשר אלי מפיק מרדיו קול ברמה, שאמר שהם מעוניינים לשדר אייטם על הנושא. אז, בנימה מתנצלת, הוא אמר שאף שהתחנה שייכת לרשות השנייה, 'אסור לנו להעלות נשים לשידור' - וביקש שאפנה אותו למרואיין אחר, גבר. עניתי לו כי המחקר בוצע על ידי פרופ' איש שלום, וזה דבר שלא ייעשה. אז הוא העדיף לוותר על האייטם, ובזאת הסתיימה שיחתנו".

לדברי רטנר, יומיים לאחר המקרה הוא קיבל שיחת טלפון נוספת ממפיק אחר בתחנה, שביקש לדבר עם מתמחה בנוגע להסכם הפשרה במאבק המתמחים. "המפיק הדגיש שזה צריך להיות רופא ולא רופאה, כי אסור לו להעלות לשידור מרואיינת", אומר רטנר. "זה היה השלב שבו החלטתי להפנות את הנושא לרשות השנייה. פניתי גם לעמיתי, הדוברים של בתי החולים האחרים, וגם מהם קיבלתי לא מעט תגובות מחזקות".

התנהלותו של רדיו קול ברמה, המזוהה עם תנועת ש"ס, כבר נידונה ברשות השנייה לפני כחודשיים, בעקבות תלונות של ארגון זכות הציבור לדעת על כך שהתחנה אינה מאפשרת העלאת נשים לשידור. ברדיו קול ברמה טענו בתגובה כי קבל המאזינים של התחנה מורכב בעיקר מאוכלוסייה חרדית, שאינה מעוניינת לשמוע נשים בשידור. התחנה אף הציגה סקר, שלפיו מאזיניה יעזבו אותה אם תעלה נשים לשידור. הרשות השנייה הורתה לתחנה לאפשר באופן מיידי העלאת נשים לשידור כשמדובר בנושאות תפקידים שיש בדבריהן עניין ציבורי. בנוסף, נקבע כי התחנה תעלה תוכנית חדשה שתהיה מיועדת למאזינות ובה יעלו נשים לשידור.

כעת, לאחר תלונתו של דובר רמב"ם, החליטה הרשות השנייה לקבוע הליך הפרה לכאורה לתחנת הרדיו בגין אי השמעת נשים, ולהטיל עליה עיצום כספי שעשוי להסתכם ב-60 אלף שקל. במכתב ששיגרה סמנכ"לית הרדיו ברשות השנייה, עידית צ'רנוביץ, למנהל רדיו קול ברמה, אדם דרור, נכתב כי בהתנהלות הרדיו מול בית החולים "יש משום הפרה לכאורה של הוראות הדין, כתב הזיכיון והנחיות הרשות".

בתוך כך, ועדת השרים לענייני מעמד האשה קיבלה אתמול החלטות לגבי שורה של צעדים הנוגעים לטיפול בסוגיית הדרת נשים מהמרחב הציבורי. בעקבות כך פנתה אגודת זכות הציבור לדעת לשרת החינוך, לימור לבנת, בטענה כי התנהלותו של רדיו קול ברמה היא "הדרת נשים בחסות המדינה". לדברי יו"ר האגודה, פרופ' אלי פולק, "סוגיית קול ברמה היא מהחמורות שבתחום הדרת הנשים, שכן היא מתרחשת בגוף תקשורתי בזיכיון המדינה ותחת אפו והסכמתו של גוף ציבורי - הרשות השנייה".

מרדיו קול ברמה נמסר: "הנושא אינו מוכר לנו ועדיין לא התקבלה כל פנייה בסוגיה המדוברת. במידה שתתקבל, נגיב ונטפל בה בצינורות המקובלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}