כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הגרי"ש אלישיב: "אי אפשר לכפות הפרדה בין נשים וגברים במרחב הציבורי"

הגרי"ש אלישיב: "אי אפשר לכפות הפרדה בין נשים וגברים במרחב הציבורי"

התבטאות מפתיעה מאד של הגרי"ש אלישיב בנושא הדרת הנשים שהפך לבוער בימים האחרונים.

חיים כהן, מאנשי ביתו, אמר אתמול כי הגרי"ש עודכן בפרטי הסערה וקבע כי לא ניתן לכפות הפרדה בין נשים וגברים במרחב הציבורי.

כהן מתייחס כדוגמא להפרדה בין נשים וגברים באוטובוסים ואומר: "הרב חושב שטוב לעשות הידור כשמדובר בקו פרטי, אבל אי אפשר לחייב חברה ציבורית לעשות את זה, אפשר לשכנע, אפשר להסביר שכלכלית זה כדאי אבל אי אפשר לכפות על חברה ציבורית דבר כזה."

לדבריו של כהן, הציבור החרדי כלל לא מעורב בעיסוק הרב סביב נושא הדרת נשים. "אנחנו לא פה ולא שם, אצלנו לא השתנה שום דבר. הסערה הציבורית לא קשורה למגזר החרדי, אלא לציונות הדתית שיש מי שטוען שהפכה להיות יותר קיצונית או פחות."

לדבריו הנושא תפס נפח תקשורתי חסר פרופורציה – "בסך הכל היה איזה מקרה בצבא וזה לא קשור אלינו, ובלי קשר היה גם דיבור על האוטובוסים. אם מפרידים בין הסיפורים אין פה תופעה אבל מי שרוצה לחבר ביניהם יראה את זה כפרשייה."

כהן שב ומבהיר שגם מבחינתו של הרב אין חדש בציבור החרדי- "במחנה שלנו מה שהיה הוא שיהיה, העמדה המסורתית אומרת שיש עניין להדר אבל אי אפשר לחייב חברות ציבוריות- ובטח שאי אפשר לכפות עליהם. אם אגד פותחת בקו שתיים לכותל אפשר להסביר לה שאם תעשה את זה מהדרין זה ישתלם לה כלכלית. בדיוק אותו דבר אם חברת מזון מעדיפה כשרות מחמירה יותר זה שיקול מסחרי. גם הרב חושב חד משמעית שאין כפייה בדבר הזה."

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}