כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מחיר העגבניות עלה ל-16.5 שקל לקילו

עמותת "חסדי נעמי" הודיעה כי החלה לחלק ירקות למשפחות הנזקקות במרכזי החלוקה שפתחה ברחבי הארץ

מחיר העגבניות עלה ל-16.5 שקל לקילו

עמותות הגמ"ח נכנסו הבוקר לפעולה, לאחר שמחירי העגבניות הרקיעו אתמול בכמה רשתות ל-16.5 שקל לקילו והמלפפונים ל-8 שקלים לקילו, וכך גם כמה ירקות בסיסיים אחרים בסלט. היום ירדו מחירי העגבניות ל-11 שקל לקילו.

עמותת "חסדי נעמי" שבהנהלת הרב יוסף כהן, הודיעה היו0 (ד') כי החלה לחלק ירקות למשפחות הנזקקות במרכזי החלוקה שפתחה ברחבי הארץ. בהודעת העמותה נאמר כי כל משפחה נצרכת שתגיע למרכזי החלוקה - תקבל ארגז ירקות ובו 25 ק"ג של עגבניות, מלפפונים, בצל, גזר, פלפל ושאר ירקות, כדי שלא לעבור חס ושלום את היום ללא סלט ירקות טריים לילדים.

עוד אמר הרב כהן, כי קשה לו להבין את האטימות וחוסר הרגישות של מקבלי ההחלטות, שלמרות העלייה בתעריפי המים והחשמל, אפשרו לירקות הבסיסיים להתייקר בזמן האחרון בשיעור של עשרות אחוזים, מבלי לקחת בחשבון שהנפגעים העיקריים מהמצב הינן השכבות החלשות, המתקשות בין כך וכך ליהנות מאספקה סדירה של מוצרי מזון בסיסיים: "אני לא כלכלן ותודה לאל גם לא פוליטיקאי. אבל אני יודע שחייבים לעשות הכול, כדי שכל ילד בישראל יוכל להמשיך לאכול סלט ירקות טריים, שזה המינימום", כדבריו.

לדברי החקלאים, העלייה החדה במחירי העגבניות בשבועות האחרונים נעוצה במחסור הכרוני בעובדים בחקלאות, מחסור שהביא חקלאים רבים להסב את שטחי העגבניות שלהם לגידול ירקות אחרים, שאינם דורשים עבודת ידיים רבה כמו גידול עגבניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}