כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

ה'גולני' החדש של ההסדרניקים: גלי צה"ל • דו"צ

איך זה שטובי הבחורים בישיבות שואפים לחרף את נפשם ב.. גל"צ? • למה נשלח החייל הדתי הראשון דווקא לחצרו של קצב? • ומהי 'פרשיית גלנט' החדשה • הדואר הצבאי נשלף

יאיר שרקי. מחרף את נפשו בגלי צה"ל
יאיר שרקי. מחרף את נפשו בגלי צה"ל



"לא שירתת בצבא", היא הטענה הראשונה במעלה שסופג החרדי בבואו במגע עם החילוני. הדרת נשים היא גל עכור שעתיד לחלוף, הטענה על הימנעות משירות - ימיה כימי הישוב היהודי המתחדש - וסופה אינו נראה באופק, גם לא בעידן הנחל החרדי והשח"ר.

ומה נענה? לא תמיד צריך לענות, לפעמים זה לא מועיל. לעיתים זו בכלל לא שאלה אלא טענה, אולי תואנה.

מדוע נזכרתי בזה כעת? כיון שבשבוע שעבר ראיתי חייל בעל מראה חרדי העוסק במלאכת הקודש של הגנת המולדת וביטחון אזרחיה, וכל כולי התפעם מ"הקידוש השם" העצום שהוא גרם.

כן, אני מתכוין לכתב גלי צה"ל הטרי טוראי יאיר שרקי, בנו של הרב אורי שרקי ר"מ במכון מאיר. את האב אני מכיר מעט, בעיקר מצפיה לשיעוריו המופיעים ברשת. את הבן איני מכיר.

אבל טוראי שרקי אינו הנושא, אלא מה שהוא מייצג (מתוך סוג של נאיביות או שמא טיפשות, תחליטו אתם).

ח"כ אורי אורבך, כן, זה שטבע את הסיסמה "הטובים לתקשורת", כתב פעם שהציבור הדתי לאומי חי באיחור של עשרים שנה. הוא החל לגדל שפם כשהחילוניים כבר התגלחו, הוא הקים קיבוצים כשהקודמים כבר הופרטו, והוא מילא את שורות הצבא כשלחילוניים זה כבר נמאס. הכל אותו דבר רק באיחור של עשרים שנה. כך גם בגל"ץ.

טובי בוגרי הישיבות התיכוניות גילו את גל"ץ כשהחילוניים פרחו מזן אל הקן החמים של הערוצים המסחריים. בישיבות התיכוניות (וגם במכינות הקדם צבאיות) גלי צה"ל נחשב הדבר הבא. "הסיירת של המחר", ההקרבה האולטימטיבית על מזבח המולדת. זה רק עניין של זמן עד שחללי היחידה יוזכרו בנשימה אחת עם אלו של סיירת גולני ושלדג.

וכך, במסגרת העדפה מתקנת והבאת הפריפריה למרכז, ובחדא מחתה עם דרוזי משוכנז ותימני מכוחכח גרון, התקבל לשורות לוחמים באולן גם דתי מחמד, טוראי יאיר שרקי, כל הכבוד (וגם הפרחים) לצה"ל, או אולי לגלי צה"ל.

נשמע חמוד? זהו שלא. יש מישהו שדואג לסדר את העניינים, ולחנך את מיטב הנוער.

כיפה? אחלה! אבל בתנאים שלנו

ממש כמו ה"חינוך" מחדש שזוכים לו הצוערים הדתיים בבה"ד 1, בין אם הם בוגרי מקיף י' מאשדוד ובין אם בוגרי הנחל החרדי, כולם ישבו ויאזינו לשירת הבנות בפקודה. כך טוראי עמית שרקי. את טבילת האש שלו הוא קבל בשיבוץ למשימה א-לה סופר מבצעית.

ניחשתם? לא.

ובכן היה זה יום כניסתו לכלא של מורינו הנשיא השביעי ר' משה קצב שליט"א, מטובי הלומדים בכולל דק"ק מעשיהו ת"ו, בנשיאות הגר"ש בניזרי. אהה הוא אינו חובש כיפה? מה זה חשוב. הוא שם וזהו.

לעניינינו. עמידתו של טוראי יאיר שרקי בבוקרו של אותו יום אומלל בפתח בית משפחת קצב שבקרית מלאכי הייתה סוג של השפלה מכוונת. לא, זה לא שיבוץ תמים של רב"ט נגה מש"קית תורנויות בגלי צה"ל. אני לא קונה את הבלוף. היה כאן ענין מכוון לראות לכל באי גל"ץ מי המפקד ומי מחליט, ואם את ה רוצה להחזיק מיקרופון, אתה תעשה את זה בתנאים שלנו.

כיפה גדולה? אחלה. פיאות מסולסלות? על הכיפק. אבל את תוכן השידור אנחנו נקבע לך. אנחנו הנאורים. יפי הבלורית והתואר.

למען האמת. התביישתי. התביישתי בשביל טוראי שרקי, התביישתי בשביל הפיאות והכיפה הגדולה שלו, והתביישתי בשביל ישיבת מקור חיים שבכפר עציון בנשיאותו של הרב עדין שטיינזלץ.

ובעיקר התביישתי בשביל אלפי בחורי ישיבות שלומדים תורה באמת ובתמים ובתמורה זוכים לעלבון על אי שירותם הצבאי. טוראי שרקי שירת בצבא. הוא הגן על המולדת. מה קרה לכם? הוא הקריב את עצמו למען המאזינים הצמאים לדעת מה לבש משה קצב ביום כניסתו אל הכלא, מה אמר ומה אכל.

אם לא אמרתם עדיין מי שברך לחיילי צה"ל העומדים על משמר ארצנו, זה הזמן. מי שברך.... הוא יברך את חיילי גלי צה"ל העומדים על משמר ארצנו, מן קרית מלאכי ועד כלא מעשיהו... ונאמר אמן.

התותחים שקטים? המוזות צועקות!

החזו"א זצ"ל אמר פעם שאלמלי היה הצבא עסוק בהגנה על הגבולות, היה מטפל בציבור החרדי. עדיין יש לצבא עיסוק בגבולות אבל (ברוך ה'?) יש לו פנאי, יותר מידי פנאי לעסוק בציבור החרדי, לא רק החרדי, גם הדתי לאומי, וכך מצליח מג"ד ברמת חכמה בינונית מינוס להצית אש תבערה בנושא כאילו הדרת נשים, והמדינה כולה בוערת. על מה ולמה? איש אינו זוכר. כן, בגלל כמה צוערים שיצאו מאולם בעת שחיילות עלו לבמה, אוי ווי. רחמנות . סא"ל עוזי קליגר הציל את המדינה, או אולי שרף אותה. לך תדע.

הערבים נוהגים להתלונן שמה שהכי מטריף אותם במגעיהם עם היהודים זו היהירות, השחצנות הבלתי נגמרת שאנחנו טובים מכם. לא רק כלפי הערבים מופנית השחצנות הצה"לית. גם כלפי היהודים. קחו למשל יהודי תמים (תרתי משמע) ויר"ש, סא"ל בדימוס בשם נחמיה פרלמן תושב קדומים. הבחור פרש משירות קבע והחליט להקדיש את חייו לעיסוק בחיבור שבין ארץ ושמים. סיורים בשומרון ומשמעותם הרוחנית של ההרים גריזים ועיבל.

בוקר אחד, חול המועד סוכות שנת תשס"א, ונחמיה כהרגלו מוביל סיור בהר עיבל. הסיור מתואם עם החטיבה המרחבית, מאובטח ע"י חיילים, והכל כנדרש.

דא עקא, הימים מתוחים, והמטיילים נתקלים באש שנורתה לעברם ממחנה הפליטים עסכר שבמבואותיה הצפון מזרחיים של שכם. מן הון להון נהרג אחד המטיילים, הרב בנימין הרלינג הי"ד.
צה"ל כהרגלו מינה ועדת חקירה. גנרלים "מכובדים" איישו את כיסאותיה. האלוף יורם יאיר (יאיא), האלוף (אז תא"ל) אלעזר שטרן, והכמעט-רב-אלוף (אז תא"ל) יואב גלנט. ומה החליטה הועדה? שנחמיה פרלמן אשם.

תקשיבו טוב. לא המח"ט שלא הגיעה לידיו הוראת האלוף לאסור את הטיולים במרחב (הן רק שבוע לפני כן נרצח לוחם מג"ב מדחת יוסוף באותה גזרה ממש), אפילו לא חיילי האבטחה. לא ולא. האשם הו האזרח המסכן שפעל על פי כל הנהלים.

הוא ולא אחר.

כשהם ישלמו את הכסף

מסכן הבחור, חייו נהרסו. כמעט עשר שנים הקדיש נחמיה פרלמן כדי להסביר לקבוצת אטומי הלב ששפטו אותו שאין להם כלל סמכות לעשות זאת. הצבא יכול לבדוק רק את עצמו, לא את האזרחים.

מן הון להון התברר שכל החומר נעלם, ועוד כמה תקלות צה"ליות אופייניות, ובשבוע שעבר הושגה פשרה שקיבלה תוקף של פס"ק דין, לפיה יפצה צה"ל את פרלמן בסכום של למעלה מ 700,000 ₪ ובא לציון גואל.

מה מעצבן? ששלשה קצינים בכירים ישבו וחרגו בצורה בוטה מסמכויותיהם, ואת הנזק משלמים כולנו. מהכיס שלנו, אולי מהביטחון שלנו.

אם היו נדרשים האדונים יאיר, שטרן וגלנט להכניס ידם לכיסם ולשלם למר פרלמן, אולי זה לא היה קורה יותר. כעת זה יקרה, ועוד איך יקרה. כי את מחירה של השחצנות הצ"הלית משלמים כולנו, ערבים ויהודים כאחד.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}