כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

לילה של תג מחיר • אש במסגד, הצתת רכבים וגרפיטי

עשן היתמר הלילה ממסגד סמוך לרחוב שטראוס בבירה, מסגד סמוך רוסס בגרפיטי • ובכפרים הערביים הוצתו מכוניות • הח"כים מגנים, ורק ברוך מרזל תומך

צילום: להב אסף אברס - כבאות והצלה ירושלים
צילום: להב אסף אברס - כבאות והצלה ירושלים



מעט אחרי השעה 3 לפנות בוקר (ד') התקבלה הודעה על עשן המיתמר ממבנה בסמוך לרחוב שטראוס בירושלים.

למקום הגיעו שלושה צוותי כיבוי שהחלו בסריקות לאיתור מוקד הדליקה.

הם זיהו מסגד שעליו רוססו כתובת נאצה וכתובות "תג מחיר" נגד הציבור הפלסטיני.

מוקד הדליקה היה באחד החדרים בצידו המערבי של המבנה. צוותי הכיבוי השתלטו על הדליקה. למקום נגרם נזק של עשן ופיח.

חוקר דליקות אסף ממצאים מהזירה והם הועברו לטיפולה של המשטרה להמשך חקירה.

על פי ממצאי החקירה הראשוניים, מדובר בהצתה.

מסגד נוסף הממוקם בסמיכות, רוסס אף הוא בכתובות נוספות.

לטענת גורמים פלסטינים, מתנחלים ריססו הלילה כתובות והציתו רכב של פלסטיני בכפר יאסוף, סמוך להתנחלות תפוח וכן בכפרים הפלסטיניים חארס ודומא.

ברוך מרזל אמר הבוקר בתגובה: "ההסתה נגד המתיישבים והאיומים של גורמי אכיפת החוק מדרבנים גורמים שונים לעשות מעשים".

"לא מספיק לגנות"

את סדרת הגינויים פתחה הבוקר יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני.

"הצתת המסגד הלילה היא פשע שנאה הקרוי תג מחיר והיא חלק מאותו גל של אלימות פרועה שפגע אתמול בקציני צה"ל. זה לא קומץ, זו קבוצה ישראלית קיצונית הולכת וגדלה שמנסה בכוח להפוך את ישראל למדינה אחרת - מדינה בדמותם הקיצונית, הלאומנית והאלימה שאין בה חוק ובתי משפט אלא עיוות קיצוני של היהדות. הם מנסים למתוח את הגבולות ולכפות עלינו את האידיאולוגיה שלהם".

לבני הוסיפה כי "גינויים לא יספיקו" וכי "הממשלה צריכה לעצור עוד היום את כל המעורבים באירועים של היממה האחרונה ולנקוט נגדם עונשים קשים ולהפסיק מיד כל קריצה והסכמה בשתיקה עם מסרים קיצונים המועברים בחוקים בכנסת ובהתלהמות של רבנים ולהמשיך בפינוי מאחזים לא חוקיים על מנת להראות שישראל אוכפת את חוקיה וערכיה. אחרת, המסר שיחלחל למטה הוא שממשלת נתניהו נותנת להם לקחת את ישראל בשבי הרעיונות הקיצוניים שלהם׳.

ח"כ שלמה מולה, אף הוא מקדימה, גינה את המעשה. "מעשים אלו מיטלטלים את המרקם העדין בחברה הישראלית וכן מלמדים על אוזלת ידה של המדינה אל מול חבורת מתפרעים שאין להם דין ולא דיין. כל אלה מתווספים לגל העכור ששוטף את המדינה, האלימות וההסתה עברו כל גבול ויש לנהוג במתפרעים ביד קשה״.

יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אלי ישי, יצא אף הוא בהודעה חריפה. "אין שום דבר בעולם המצדיק מעשים נפשעים אלו", אמר. הוא הוסיף כי "לא מתקבל על הדעת פגיעה בחיילי צה"ל המחרפים נפשם בהגנה על ההשתיישבות" ואמר כי "יש למצוא את הפורעים המוציאים את דיבתנו רעה".

סגן ראש הממשלה, השר המופקד על שירותי המודיעין והוועדה לאנרגיה אטומית, דן מרידור, מהליכוד, התייחס היום לנושא בנאומו במליאה. "המעשים שקרו בהתקפה הפרועה והאלימה אינם החצייה הראשונה של הקו האדום שאסור לחצותו. זה מתחיל בפעולות בשם המוזר תג מחיר, שיש שאמרו שזה 'רק' בפלסטינים. זה עובר לפעולות פגיעה במסגדים, שיש שאמרו 'זה לא אנחנו'. זה עובר לריסוס כתובות על בתים ויש האומרים כי זה 'רק על חלק מהמפה הפוליטית', ועכשיו, זה הגיע לפגיעה של ממש בחיילים".

לדברי השר מרידור, "זו הרמת יד על הצבא, על המשטרה וזו קריאת תגר על המדינה. החוק אינו רק עניין למשפטנים אלא הוא החישוק שמחזיק את המדינה. מי שמרים יד על החוק צריך לנקוט נגדו בכל האמצעים המספיקים על פי החוק. יש לעצרו כי האש הזו אינה מלחכת רק את שולי המחנה אלא יכולה להעלות באש את כל הבניין".





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}