כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"הנשיא משפיל אותנו - ואתם מלקקים?" • סערה

מיכאל סוואג' - משדרני הרדיו הפופולאריים בארה"ב – תוקף את הרבנים שהשתתפו בהדלקת הנרות של נשיא ארה"ב שבועיים לפני הזמן • "למוסלמים הוא לא היה מעז"

אובמה עם נרות החנוכה.
אובמה עם נרות החנוכה.

מיכאל סוואג', אחד משדרני הרדיו הפופולאריים בארצות-הברית, תקף את הרבנים החרדים שהשתתפו במסיבת החנוכה שערך נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בסוף השבוע שעבר.

בתוכנית הרדיו שלו ששודרה ביום שישי האחרון – אמר סוואג': "מעניין אותי מאוד לדעת איזה דיל סגרו הרבנים האורתודוקסיים שהגיעו למסיבת החנוכה עם הנשיא אובאמה. הנשיא הזה בחיים לא היה מעיז לזלזל בחג מוסלמי ולערוך מסיבה לציון חג מוסלמי שבועיים לפני הזמן".

סוואג' לא הרפה: "מה שבמיוחד קומם אותי היה הבדיחה השולית כביכול שזרק הנשיא באומרו שהוא מוכן לחבק ולנשק את כל אחד מהמשתתפים באירוע חוץ מאשר את בעלי הזקן והשפם. הנשיא לעולם לא היה מעיז להתבדח כך באוזני אנשי דת מוסלמים".

סוואג' הזכיר לקהל מאזיניו – המונה על פי הערכות שרה מיליון איש – את יחסו המחפיר של נשיא ארצות הברית למדינת ישראל והזלול המתמשך שלו בממשלה ובהחלטותיה. "דווקא על הרקע הזה החלטת הרבנים החרדים להשתתף במאורע ההזוי – מעוררת תמיהה".

כזכור, ביום חמישי האחרון, ערך ברק אובמה מסיבת חנוכה למנהיגי הארגונים והקהילות היהודיות, מנהג הנהוג שנים רבות בבית הלבן. האירוע נערך שבועיים לפני החג, וזאת בשל אילוצי הלו"ז של הנשיא.

בשנה שעברה כמעט ולא הגיעו רבנים חרדים לאירוע, אך השנה הוזמנו רבים מהם – והאחרונים הגיעו בהמוניהם. בין הרבנים שהגיעו לאירוע ניתן למנות את: ר' חנינה ספרלין, ר' עזרה פרידלנדר מבורו פארק ועוד.

על כשרות הארוחה השגיח הרב לוי שם טוב, המקורב לבית הלבן. יום לפני האירוע הגיע הרב שם טוב יחד עם צוות משגיחים והכשיר את המטבח בכדי שיוכל לספק אוכל למסיבה היוקרתית.


אחד העסקנים החסידיים שהשתתף באירוע אמר כי ה"אירוע היה מכובד. הנשיא הדגיש כי החנוכייה שהודלקה באולם היא סמלית בלבד.

העסקן סיפר כי לכל אחד מהמשתתפים ניתנה ההזדמנות להושיט יד לנשיא, להצטלם ולזרוק מילה או שתיים "כל אחד מהמשתתפים קיבל דקה זמן עם הנשיא. לדבריו חשוב מאוד להשתתף באירוע שכזה – כמו שכתוב: "הוי דורש בשלומה של מלכות:
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}