כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

איש השנה של מגזין 'טיים' הוא: המפגין

המילה "הפגנה" הופיעה בעיתונות ובאינטרנט השנה הרבה יותר מאשר בכל תקופה אחרת בהיסטוריה, לפי המגזין

  • י"ח כסלו התשע"ב
הפגנה בפלטבוש
הפגנה בפלטבוש

"המפגין" הוא איש השנה של מגזין "טיים" עבור 2011, לאחר שנה של מחאות, הפגנות ומהומות שהתפשטו מהמזרח התיכון ברחבי העולם. המגזין שלח כתבים ועיתונאים ברחבי ארצות הברית, אירופה, אסיה והמזרח התיכון, על מנת לתעד מקרוב את הפגנות "לכבוש את וול סטריט" בארה"ב, לצד פעילי תנועת מסיבת התה, את הפגנות ה"אינדיגנדוס" בספרד, את כיכר תחריר במצרים, מפגינים בתוניסיה וביוון ואת המלחמה בשחיתות בהודו.

"אף אחד לא יכל לצפות כי כאשר מוכר פירות תוניסאי הצית את עצמו בעיירה שבקושי מופיעה על המפה, הוא יצית גם מחאות המונים שיפילו דיקטטורות בתוניסיה, מצרים ולוב, יטלטלו את סוריה, תימן ובחריין, ויעוררו מקסיקאים להתקומם נגד קרטלי הסמים, יוונים לצעוד כנגד מנהיגים חסרי אחריות, אמריקאים להשתלט על מרחבים ציבוריים במחאה על הפערים המתרחבים בהכנסות ורוסים להתארגן כנגד אוטוקרטיה מושחתת. הפגנות התרחשו במדינות שסך אוכלוסייתן 3 מיליארד אנשים והמילה "הפגנה" הופיעה בעיתונות ובאינטרנט הרבה יותר השנה מאשר בכל תקופה אחרת בהיסטוריה", נכתב בהקדמה לכתבת "איש השנה".

בשנה שעברה היה "איש השנה" של המגזין מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק. ב-2009 זכה בתואר בן ברננקי, יו"ר הבנק הפדרלי וב-2008 היה זה נשיא ארה"ב הנבחר, ברק אובמה. ב-2007 זכה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בתואר וב-2006 העניק "טיים את התואר גם להמונים: "אתם" - בהתייחסו לאנשים הממלאים את האינטרנט בתוכן.

מי שנחשבו למועמדים אף הם לזכייה היו קייט מידלטון, הדוכסית מקיימברידג' שנישואיה לנסיך ויליאם היה אחד האירועים החשובים בבריטניה השנה; ויליאם מקרייבן, האדמירל שעמד בראש צוות ההתנקשות באוסמה בן לאדן; פול ריאן, הרפובליקאי שהעלה את בעיית החוב האמריקאית לראש סדר היום בארה"ב והאמן והבלוגר הסיני איי ויי-ויי, שנעצר השנה בבייג'ין לאחר שביקר את הממשל הסיני.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}