כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נדחתה ההצבעה על חוק 'צהר' • 'ישראל ביתנו' נחושה לקדמו

החוק של 'ישראל ביתנו' המאפשר רישום נישואין בכל מקום בארץ - נדחתה • מגישת החוק: "הקואליציה התחייבה לגייס את רוב ממשלתי - ולא, החוק יעלה ללא תמיכת הממשלה

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

מליאת הכנסת דחתה היום (ד') את מועד ההצבעה על הצעת חוק לתיקון פקודת הנישואין והגירושין של הח"כית פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו).

עוד בנושא:
חבל ההצלה של ביבי • ומי העז לבקש מישי 'ללחוץ' על הרב עובדיה?

לדברי קירשנבאום מועד ההצבעה נדחה כי "הקואליציה התחייבה בפניי לגייס את הרוב הדרוש בישיבת ועדת השרים הקרובה. אם הוא לא יאושר, אעלה אותו לקריאה טרומית בעוד שבועיים גם ללא תמיכת הממשלה".

ההצעה, קובעת כי בני זוג יהודים המבקשים להינשא, יהיו רשאים להירשם לנישואין ולקבל את כל התיעוד הנדרש לשם כך אצל כל רשות רושמת המוסמכת לרישום נישואין, יהא מקום מגוריהם של בני הזוג אשר יהא.

בדברי ההסבר להצעה, נכתב כי "על פי הנהוג כיום, זוג המעוניין להינשא יכול להירשם רק בלשכת הרבנות שבאזור המצוין בתעודת הזהות של אחד מבני הזוג כמקום מגוריו. בנוהג זה היה הגיון בתקופה בה רב העיר הכיר את בני עירו, ועל כן היה מוסמך להתיר או לפסול נישואין של הבאים להירשם אצלו.

"אולם, כיום הערים גדולות ואין הרב מכיר את כל תושבי עירו, ולכן באותה מידה שהוא מוסמך לרשום לנישואין את תושבי עירו כך ראוי שהוא יוסמך לרשום אחרים.

"כמו כן, בעבר זוגות היו קובעים את מקום מגוריהם בקרבת מקום המגורים של אחד מבני הזוג. היום, לעתים קרובות, בני הזוג הצעירים מתרחקים ממקום מגורי הוריהם ומתגוררים בסמוך למקום לימודיהם ותעסוקתם, מבלי לשנות את אזור מגוריהם המצוין בתעודת הזהות. במצב זה, הדרישה להירשם במקום המצוין בתעודת הזהות כמקום מגוריהם מקשה עליהם מאוד".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}