כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

תושבי מגרון במרוץ נגד השעון • הגר"ש עמאר יגיע לחזק

תושבי מגרון נפגשו עם הגר"ש עמאר שהבטיח לבקשר ביישוב כדי לחזק את תושביו • נמשך המרוץ נגד השעון והבג"ץ, לאישור החוק שיסדיר את מעמד היישוב

הצילום באדיבות הישוב מגרון
הצילום באדיבות הישוב מגרון

הרב הראשי לישראל, הרב שלמה משה עמאר, נפגש היום (ד') בלשכתו עם ראש המועצה האזורית בנימין אבי רואה, עם רב היישוב מגרון הרב איתי הלוי ועם נציגי היישוב ודן עמם בעתיד 50 המשפחות המתגוררות במקום.

הרב אמר לבני שיחו כי "ידוע ומפורסם שתושבי היישוב מגרון הם אנשים שומרי חוק ובעלי אחריות ציבורית.

"אתפלל בכל ליבי ואעשה הכל בכדי שהגזירה הרעה הזו להרס היישוב תבוטל. יש להיאבק בכל דרך חוקית אפשרית לבטל את העוול הנורא הזה", הוסיף הרב והבטיח לנציגי היישוב כי יבקר בקרוב במגרון, ויפנה לכל מי שיש בכוחו להשפיע בנושא.

ברקע תולה ועומד חוק, שאם יעבור יוכל להסדיר את הנושא אחת ולתמיד.

בג"ץ קבע, כזכור, כי על המדינה לפנות את מגרון עד לחודש מרץ 2012, ושעון החול הולך ואוזל. החוק המוצע קובע זכות לפיצויים ומנגנון לפיצויים לבעלי זכות במקרקעין שהשליטה בהם הועברה לידי מדינת חוץ, הרשות הפלסטינית או כל גורם אחר שאינו פועל מכוחה של מדינת ישראל.

המשמעות: כל שטח שהשליטה בו תועבר במידה כלשהי למדינת חוץ או לרשות הפלסטינית, יראו את המקרקעין המצויים באותו שטח כמקרקעין שהופקעו לצורכי ציבור, ויופעל מנגנון דומה לזה הקבוע בפקודה, רבות זכותם של בעלי הזכויות במקרקעין לקבלת פיצויים.

בימים האחרונים סובבים אנשי מגרון בבתי שרי הליכוד וכבר ביקרו בבתיהם של השרים סילבן שלום, לימור לבנת, גלעד ארדן, ישראל כץ ויעקב נאמן.

היום הם הגיעו לכנסת במטרה לשכנע את חברי וועדת השרים לחקיקה לתמוך בחוק לכשיעלה שם לדיון. שר הדתות יעקב מרגי הגיב בחיוב לבקשתם אולם ביקש מהם, אולי בהלצה, אולי ברצינות, לגייס את תמיכת רבני צוהר בחוק שלהם. לגופו של עניין סביר להניח שש"ס תתמוך בחוק, אשר ח"כ ניסים זאב אף נמנה על מציעיו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}