כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

שלב שני לעסקת שליט: האם יש 'דם על הידיים' בין המשוחררים?

ביום ראשון יתבצע השלב השני של עסקת שליט וישוחררו עוד 550 אסירים • לפי השב"ס, אין בין המשוחררים אסירים עם דם על ידיהם • לפי דיווחי הפלסטינים דווקא יש

חגיגות שחרור מחבלי חמאס. צילום: ארכיון
חגיגות שחרור מחבלי חמאס. צילום: ארכיון

הערב פרסם שירות בתי הסוהר את רשימת 550 המחבלים שישוחררו בגל השני של עסקת שליט ביום ראשון הקרוב.

ברשימה גם שש נשים, 40 אסירים שישוחררו לעזה, שניים למזרח ירושלים וכל השאר לשטחי יו"ש. כ-400 מהאסירים סיימו לרצות שני שלישים מעונשם ועוד למעלה מ-300 עמדו להשתחרר מהכלא במהלך השנה הקרובה.

הדיווחים על 'טיב' האסירים מנוגדים: בשב"ס מתעקשים שלא מדובר במחבלים עם דם על הידיים או באסירי חמאס. אך מקורות פלסטינים טוענים אחרת.

מועדון האסיר הפלסטיני פרסם כי בין המשוחררים נכלל דרויש דהדאר, שהיה מעורב בפיגוע בקינג ג'ורג' בירושלים. בפיגוע, שאירע בשנת 2003, נרצחו שלושה ישראלים. מחבל נוסף ששמו נכלל ברשימתם הוא מוהנד כלבונה שהואשם ברצח תושב נתניה בשנת 2000, ונידון למאסר עולם.

בשעות אלו נערכים בשב"ס לרכז את האסירים בבתי הכלא עופר ואיילון כשלב מקדים לשחרורם.

כפי שדורש החוק יפעל מרכז מידע מיוחד במשרד המשפטים בו יוכל כל מי שיבקש, לקבל פרטים אודות המשוחררים.

התנגדויות אפשר להעביר במהלך 48 השעות שלאחר פרסום הרשימה, לידי מנכ"ל משרד המשפטים.

כזכור, כבר בעת הסיכומים שנערכו לפני שחרורו של החייל השבוי גלעד שליט הוחלט כי ישראל היא שתחליט על המועמדים לשחרור בשלב השני.

גם בארגון אלמגור, לנפגעי טרור, לא מקבלים את הטענה לפיה מדובר באסירים 'קלים'. "למרות שהייתה לממשלה אפשרות להחליט מי ישוחרר, והייתה יכולה לשחרר דגי רקק, ממשלת ישראל והעומד בראשה מתגלים כנדיבה מאד כלפי ארגוני הטרור והמחבלים: מתברר שברשימה מאות מחבלים שניסו לרצוח יהודים".

לדברי הארגון, "אם לא נצליח לעצור את שחרורם, המחבלים יחגגו את חזרתם לכפריהם. אחר כך על פי הניסיון, הם ינסו שוב את מזלם לפגוע ביהודים".

בארגון נערכים בשעות אלו להגיש את התנגדותם בפני שופטי בג"ץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}