כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

האלימות חוזרת ל'תולדות' • משב"ק האדמו"ר הוכה בחתונת החצר המתחרה

לאחר שנים של רגיעה ביחסים בין חצרות 'תולדות אהרון' ל'תולדות אברהם יצחק' – חוזרים העימותים לחצרות • משב"ק האדמו"ר מ'תולדות אהרון' הועף מחופת נכדת האדמו"ר של החצר המתחרה • החסידים האלימים – הסבירו: "אתה הורס לנו את השמחה" • האדמו"ר הגיע לחתונה רק בסיום החופה

חופת תולדות אברהם יצחק הערב. צילום: שמואל דריי
חופת תולדות אברהם יצחק הערב. צילום: שמואל דריי

דרמה בחופת חתונת נכדת האדמו"ר מ'תולדות אברהם יצחק' הנערכת הערב (ג') בבית המדרש של החסידות בשכונת מאה שערים בירושלים: גבאי האדמו"ר מ'תולדות אהרון', אהרון סאמט, נזרק בבושת פנים מהחופה של החצר המתחרה.

נכדת האדמו"ר – בתו של בן האדמו"ר רבי אהרן קאהן המכהן כראש הישיבה של החסידות – נישאת עם נכד הגר"מ ברנסדרופר זצ"ל.

החתונה נערכת בבית המדרש בכדי לחסוך ולצמצם בהוצאות הנישואין

חסידות 'תולדות אהרון' התפצלה לאחר פטירתו של האדמו"ר הקודם בעל ה'דברי אמונה' זצ"ל. רבים מהחסידים בחרו ללכת עם האח היותר צעיר – והנהלת החסידות החליטה לערוך בחירות בקרב החסידים. לאחר הבחירות התפצלה החסידות: החלק הגדול הלך עם האח הצעיר שזכה בשם של החסידות – 'תולדות אהרון', ואילו החלק הקטן יותר הלך עם האח הבכור שהקים חסידות חדשה בשן 'תולדות אברהם יצחק'.

לאחר שנים של חיכוכים ומריבות בין שני הפלגים – הגיעו הצדדים להבנות, ומאז שקטה הארץ.

מאז שהתמנה לאדמו"ר נוהג האדמו"ר מתולדות אהרון להגיע לשמחות שעורך אחיו הגדול. החסידים אף דואגים לפרסם בהבלטה את התמונות של השניים בעיתוניי ארה"ב בכדי להוכיח לנדיבים כי בין שני האחים אין כל מחלוקת.

הערב (ג') חזרה האלימות לחצר: המשב"ק של האדמו"ר מ'תולדות אהרון' – ר' אהרון סמט, הגיע לחופה של החצר המתחרה, בכדי להכין את הקרקע לקראת הגעת האדמו"ר. מספר חסידים ניגשו אליו וביקשו ממנו לעזוב את המקום. "אל תהרוס לנו את השמחה", אמרו לו.

לאחר שהתמהמה מלמלא את הבקשה ניגשו מספר צעירים ו'הסבירו' לו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים כי מוטב יעשה אם יעזוב את המקום באופן מיידי.

המשב"ק עזב את המקום כשהוא מוכה וחבול, ונכון לשעה זו (מעט לאחר סיום החופה), הגיע האדמו"ר לחתונת נכדת אחיו ולחץ את ידיו לאחר התערבות אחיו האדמו"ר ממבקשי אמונה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 55 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}