כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מלון בתמנע: מיסז'ניקוב מרוצה, ארדן מצטער

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אישרה הקמת מיזם תיירות בתמנע • שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, מברך • השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן מוחה: "נזק בלתי הפיך"

כאן יוקם מלון. עמק תמנע
כאן יוקם מלון. עמק תמנע

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה אתמול (ב'), בניגוד לעמדת המשרד להגנת הסביבה ולחוות הדעת של היועץ האובייקטיבי, אותו שכרה הוועדה, בניית מלון ומרכז מסחרי בלב עמק ססגון - תמנע.

בית המלון ישכון בתמנע, מרחק של כ-30 קילומטרים מהעיר אילת, וישתרע על שטח של 300 דונם.

בארגוני הירוקים הביעו אכזבה מההחלטה, בה נאבקו מחשש שהפרוייקט יגרום נזק בלתי הפיך לנופי הבראשית של האזור. נזכיר כי כבר בשנת 2008 הגישה עמותת אדם טבע ודין עתירה נגד התוכנית.

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, עשה מאמץ עילאי כדי לנסות ולמנוע את מה שהוא מכנה "הרס של טבע, נוף וסביבה". הוא אף הופיע אישית בפני חברי הוועדה בניסיון נואש לשכנעם לאשר את בניית המלון בחלופה הדרומית ולא בתמנע.

בדבריו בפני הועדה אמר השר ארדן: "גם אני בעד פיתוח מלונאי בערבה, אך אין שום סיבה שהועדה תפעל רק לפי האינטרס הכלכלי של היזם ותאפשר לו לבנות בתוך הטבע ולהחריבו, במקום להנחות אותו לבנות בחלופה הדרומית עליה המליץ היועץ האובייקטיבי אותו שכרה הועדה המחוזית".

ארדן ציין כי "לפי גישת הועדה, אם מחר יזם יחליט שהוא רוצה לבנות ברחבת הכותל כי תיירותית מדובר באטרקציה, האם גם אז המדינה תעדיף את שיקוליו? אנחנו צריכים ללמוד להתפתח לצד הסביבה והטבע ולא להרוס אותם".

אך בעוד המשרד לאיכות הסביבה זועם על ההחלטה, במשרד התיירות מברכים עליה: "הקמתו של מיזם תיירותי בפריפריה, במיקום אטרקטיבי מבחינה נופית, צפוייה להביא להגברת התיירות לאזור, להרחבת התעסוקה והפעילות הכלכלית בכלל, לגיוון המוצר התיירותי של ישראל, ובתוך כך לתת מענה על המחסור בחדרי מלון בישראל וחשוב לא פחות - לעודד יזמים להשקיע בענף המלונאות בארץ", אמר שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב.

במשרד התיירות לא ממש אוהבים את הפסילה של פרויקטים רבים כמו מלונות על חוף הים ועוד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}