כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

קרטל הלחם: עורכי הדין לא נכחו במפגש ראשי המאפיות

נציגים ממשרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות' העידו בנוגע לפגישה שקיימו במשרדם נציגי המאפיות הגדולות - אנג'ל, ברמן ודוידוביץ' • המשרד: "איננו חשודים בתיק של קרטל הלחם"

קרטל הלחם: עורכי הדין לא נכחו במפגש ראשי המאפיות

עורכי דין מפירמת פישר, בכר, חן, וול אוריון ושות' לא נכחו בפגישה שנערכה במשרדם שבה השתתפו נציגי המאפיות אנג'ל, ברמן ודוידוביץ', המואשמים, בכפוף לשימוע, בהיותם צד להסדר כובל בנסיבות מחמירות - כך טענו נציגי המשרד, שהוזמנו בעניין לרשות ההגבלים העסקיים.

לטענת הרשות, בכתב חשדות שהעבירה למעורבים בפרשה שלשום, מטרת הפגישה ופגישות נוספות שנערכו בין נציגי המאפיות בתחנות דלק ובבתי קפה, היתה "גיבוש ההסכמות ויישוב מחלוקות שהתעוררו אגב יישום ההסדר ברחבי הארץ". ההסדר בין המאפיות, לפי הרשות, היה כי המאפיות יימנעו מתחרות על אספקת מוצריהן (או על הגדלת הכמות המסופקת על ידן) ללקוחות, וכי יפעלו להעלאת מחירי הלחם האחיד והחלות לצרכן שנמכרות בקבוצות.

עורכי הדין אישרו כי התקיימה פגישה במשרדם ב-23 בפברואר 2010, אך, לדבריהם, הם לא נכחו במהלך הפגישה בחדר עם נציגי המאפיות, ולפיכך אינם יכולים לדעת מה היה תוכן הפגישה בין ירון אנג'ל, מנכ"ל מאפיית אנג'ל ודירקטור בה, יהודה שניידמן, מנכ"ל מאפיית ברמן, יוחנן אהרונסון, מנכ"ל מאפיית מרחב השייכת למאפיית דוידוביץ', וישעיהו דוידוביץ', בעלי מאפיית דוידוביץ'.

ביום ראשון הודיעה הרשות על כוונתה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את המאפיות אנג'ל, ברמן ודוידוביץ' - ובכירים במאפיות ובקבוצות בנות של מאפיות אלה, בעבירות של צד להסדר כובל בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות על חוק ההגבלים העסקיים.

לטענת הרשות, תיאום מניעת התחרות בין המאפיות ופעילותן בניסיון להעלות את מחירי הלחם האחיד והחלות לצרכן, התקיימו בישיבות בהרכבי משתתפים שונים, בין היתר במשרד עורכי הדין. שתי פגישות נוספות התקיימו בתחנת הדלק דור אלון שבכביש 6, ופגישות נוספות התקיימו לכאורה בבתי קפה בירושלים.

ממשרד עורכי הדין פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות' נמסר בתגובה: "כפי שנמסר על ידי רשות ההגבלים, משרד פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות' לא חשודים ולא היו חשודים בתיק של קרטל הלחם. מטעמים של חיסיון עו"ד לקוח אנו מנועים מלמסור פרטים נוספים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}