כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אח נגד אח • ילדי רפאל הלפרין ו'ירושת המיליונים'

הרב רפאל הלפרין ז"ל כתב מפורשות בצוואה: איני מותיר אגורה לילדיי מנישואים קודמים • אלה לא ויתרו וקיבלו צו מניעה מבית הדין של הגר"נ קרליץ • הסיפור המלא

רפאל הלפרין ז"ל. צילום ארכיון
רפאל הלפרין ז"ל. צילום ארכיון



צוואתו של הרב רפאל הלפרין ז"ל נחשפה - והקרע העמוק בין ילדיו הולך ומתרחב.

בצוואה שנכתבה לפני כ-4 שנים אצל עו"ד יעקב נאמן, הותיר הלפרין את רכושו לאלמנתו ולשבעת ילדיהם המשותפים. לחמשת ילדיו מנישואיו הראשונים, לא הותיר דבר - והם נלחמים על חלקם.

בצוואה, הנחשפת הבוקר על ידי כתבי 'ידיעות אחרונות' ראובן וייס ועקיבא נוביק, כתב הלפרין כי ילדיו מנישואיו הראשונים לא יקבלו דבר מרכושו.

"כשחליתי הם באו אליי, ואחר כך כשהבראתי עזבו", כתב. "רק בזמן האחרון באו שוב".

על מנת לממש את צוואת אביהם, פנו שבעת הילדים היורשים, באמצעות עורכת הדין גינסבורג אל רשם הירושות, והגישו בקשה לקיום הצוואה שהותיר אביהם. אלא שחמשת הילדים מהנישואים הראשונים, סירבו לוותר וקיבלו מבית הדין של הגר"נ קרליץ בבני ברק צו מניעה לקיום הצוואה.

"אין לפנות לכל מקום לאישור הצוואה, עד לדיון בבית דין על תקפות הצוואה על פי דין תורה", נקבע בצו הבד"ץ.

האחים לא יגיעו

על פי הכתבה ב'ידיעות אחרונות', בצוואה מכריז רפאל הלפרין כי מי מהילדים שיערער על הצוואה, ינושל ממנה מיידית וחלקו יעבור לאחיו, כך שתהיה לאחים בעיה להגיע לבית הדין.

חמשת הילדים מהנישואים הראשונים, שנוכחו לדעת כי על אף צו המניעה שקיבלו נמשך הליך קיום הצוואה ברשם הירושות, פנו לעורך הדין בועז קראוס, כיו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין.

עו"ד קראוס הסביר לחמשת הילדים מהנישואים הראשונים כי צו המניעה שקיבלו בבד"ץ אינו מספיק על מנת לעצור את הליך קיום הצוואה.

חמשת הילדים טוענים כי קיבלו את אישורם של גדולי הדור להתייחס להליך ה'חילוני', המתנהל ברשם הירושות, ולהגיש כמקובל התנגדות לקיום הצוואה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 89 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}