כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

איכלר: "משרד התחבורה מנותק מציבור הנוסעים"

השר ישראל כ"ץ הגיע לוועדת הכלכלה של הכנסת וח"כ ישראל אייכלר תקף את משרדו • "יש תחושה שפקידי משרד התחבורה וחברות האוטובוסים מנותקים - רואים אוטובוס רק מבחוץ"

השר ישראל כץ. צילןם פלאש90
השר ישראל כץ. צילןם פלאש90

כאילו מדובר בשתי מדינות שונות, נשמעו היום (ב') דבריהם הכמעט לגמרי סותרים של שר התחבורה, ישראל כץ, ושל ח"כ ישראל איכלר.

היה זה בעת דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן. השר כץ הגיע לדיון, וערך סקירה בנושא הכבישים והתחבורה במדינה. הוא סיפר כי המשרד שלו מקדם את תוכנית נתיבי ישראל שתקרב את הפריפריה למרכז ברשת של כבישים ורכבות, דיבר על הרכבת הקלה בתל-אביב ועוד.

"רק המדינה יכולה לבצע פרויקט בסדר גודל כזה", אמר בהתייחסו לרכבת הקלה.

עוד ציין השר כי הוא תומך בהקמת שדה תעופה בינלאומי שני בנבטים, וכי יחד עם שר השיכון הוא מקדם תוכנית לפינוי שדה דב.

לדבריו, תוך מספר חודשים תתקבל החלטה לגבי הרשויות המטרופוליניות, אולם אסור שהמדינה תתנער מאחריותה להסעת כמעט מיליון נוסעים ביום בגוש דן. הוא הסביר כי אחרי שהמדינה תבנה את התשתיות תוכל לקום רשות מטרופולינים שתנהל אותן.

באשר לאפשרות לקיצוץ בתקציבי פיתוח התשתיות בפריפריה, הבטיח השר כי לא יהיה שום קיצוץ בתקציבים הללו. "האוצר התנגד לתוכנית נתיבי ישראל כי לטענתו היא לא כלכלית, אבל היא לאומית וחברתית. לקצץ בתשתיות נתיבי ישראל זה דבר חמור ביותר, במרכז לא מבקשים ממני לקצץ כי זה כביכול כלכלי", אמר.

מנכ"ל כביש חוצה ישראל, ראובן לבאון, אמר כי בעוד שבועיים ייפתח הנתיב השלישי בקטע בין נחשונים לשוהם, ובשנה הקרובה תושלם סלילת הנתיב השלישי עד למחלף בן שמן. לדבריו, יש תוכניות להרחבת הכביש גם בקטע שבין ניצני עוז למחלף באקה.

ח"כ ישראל אייכלר לא 'נשאר חייב' והחל לפרט עד כמה מופרכים דבריו של השר. "בסקירה של שר התחבורה ישראל כץ הוא פירט שורה של הישגים מסלילת כבישים ומחלפים בכל רחבי הארץ ועד לרכבות קלות וכבדות שיחברו בין פריפריה למרכז.השר התלונן שבני מעמד הביניים אינו משתמש בתחבורה ציבורית, כמו הציבור החרדי שרובו משתמש בתחבורה ציבורית. הוא קרא לציבור ללמוד מן הציבור החרדי איך להשתמש בתחבורה ציבורית".

"כאשר מעמד הביניים רואה את הסבל של הציבור החרדי בתלות בתחבורה ציבורית, הוא לא ישוב לאוטובוס ולרכבת הנחשלת.לא ייתכן שקשישים וילדים גברים ונשים ימתינו בשמש ובגשם יותר ואני לא מדבר על עשר דקות המתנה. לא ייתכן שבעידן שמשרד התחבורה מתפאר בצדק בכבישי אורך ורוחב ורכבות ומחלפים וכריית מנהרות, עדיין ימתינו אנשים בתחנה כמו בשנות החמישים".

"יש תחושה", המשיך איכלר לתקוף, "שפקידי משרד התחבורה וחברות האוטובוסים מנותקים מרחשי לב הציבור. ההחלטות מתקבלות על ידי אנשים שרואים אוטובוס מבחוץ בלבד".

שר התחבורה שמע את הדברים בקשב רב ובתגובה הורה לפקידי המשרד ליצור קשר עם נציגי הציבור ברמה מעשית ויומיומית, כדי לעקוב אחר האירועים בזמן אמת ולפתור את בעיות התורים והצפיפות בתחבורה הציבורית
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}