כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מסתמן: אל על תחכור מארקיע את הדרימליינר החדש

בגלל רשימת ההמתנה תוכל בואינג לספק את המטוס לחברה רק ב-2019 • לפיכך נדונה האפשרות שהחברה תחכור או תרכוש את המטוס מחברת תעופה אחרת שכבר הזמינה את הדגם

  • ט"ז כסלו התשע"ב
מסתמן: אל על תחכור מארקיע את הדרימליינר החדש

האם חברות התעופה אל על וארקיע יחלקו את השימוש במטוס מדגם בואינג 787 דרימליינר? בעקבות רשימת ההמתנה הארוכה לאספקת המטוס החדש, ייתכן ששיתוף פעולה כזה ייצא לפועל בעתיד הקרוב.

ל-TheMarker נודע כי הנושא עלה במהלך פגישה של נשיא ומנכ"ל חטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג, ג'ים אלבאו, עם מנכ"ל אל על, אליעזר שקדי ויו"ר מועצת המנהלים, עמיקם כהן בשבוע שעבר, בנתב"ג.

אל על ויתרה בזמנו על אופציית רכישת המטוס, ואולם עתה היא מעוניינת להצטייד בו בהקדם האפשרי. בגלל רשימת ההמתנה תוכל בואינג לספק את המטוס לחברה רק ב-2019, לפיכך נדונה האפשרות שהחברה תחכור או תרכוש את המטוס מחברת תעופה אחרת שכבר הזמינה את הדגם.

בין החברות אלה נמצאת ארקיע, שהיתה בין הראשונות לרכוש שני מטוסי דרימליינר, עם אופציה לרכישת שני מטוסים נוספים. ארקיע צפויה לקבל את המטוס הראשון בתוך 4-3 שנים, אך בשלב זה היא לא מפעילה קווי תעופה ארוכי טווח, כמו לארה"ב או למזרח הרחוק, המתאימים למטוס מדגם זה.

בענף התעופה אומרים כי ישנה אפשרות שאל על תרצה לחכור את מטוסי הבואינג מדגם 787 החדשים של ארקיע לשימושה. לדברי אותם מקורות, שתי חברות התעופה כבר שיתפו פעולה בעבר בהחכרת מטוסים. חברת אל על אף מבצעת עבור ארקיע עבודות תחזוקה על מטוסיה בנתב"ג.

אל על וארקיע סירבו להגיב בנושא. מנציגות בואינג בישראל נמסר בתגובה: "החברה אינה נוהגת להתייחס בכלי התקשרות לקשריה המסחריים עם לקוחותיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}