כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מיליארדר רוסי: אתמודד לנשיאות מול פוטין

מיכאיל פרוחורוב, השלישי ברשימת עשירי רוסיה, הודח בספטמבר מראשות מפלגת "המעשה הנכון" עקב חיכוכים עם הקרמלין • מחזיק בחברת כרייה גדולה ובעסקים רבים נוספים ברוסיה

מתחרה. פוטין
מתחרה. פוטין

מיכאיל פרוחורוב, אחד האנשים העשירים ברוסיה, הודיע היום (ב') כי יתמודד מול ראש הממשלה, ולדימיר פוטין, בבחירות לנשיאות שיתקיימו ברוסיה במארס.

פרוחורוב, אשר מחזיק בחברת כרייה גדולה ובעסקים רבים נוספים ברוסיה, כמו גם בקבוצת הכדורסל ניו ג'רזי נטס, עלול להוות אתגר רציני בפני פוטין, אשר כוחו התערער על רקע דיווחים על זיופים בבחירות שנערכו בשבוע שעבר. פרוחורוב בן ה-46, שהיה בצעירותו כדורסלן, הוא בעליו של תאגיד "אונקסים גרופ" ונמצא במקום ה-39 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס", עם הון של 18 מיליארד דולר.

"קיבלתי החלטה, אולי ההחלטה הרצינית ביותר של חיי - אתמודד בבחירות לנשיאות", אמר פרוחורוב במסיבת עיתונאים. פרוחורוב, האיש השלישי בעושרו ברוסיה, כמעט שלא הופיע בציבור מאז אמצע ספטמבר, אז הודח במהלך דרמטי מראשות מפלגת "המעשה הנכון" הימנית ליברלית לאחר חיכוכים עם אסטרטגים פוליטיים בקרמלין.

"אתם אולי זוכרים, הקרמלין הדיח אותי ואת בעלי בריתי מהמפלגה ולא הותר לנו לעשות מה שרצינו", אמר. "לא מתאים לי לעצור באמצע הדרך. לכן במהלך החודשיים וחצי האחרונים ישבנו ועבדנו, בשקט וברוגע, ויצרנו את התשתית לאיסוף 2 מיליון החתימות הנדרשות", הוסיף.

שר האוצר לשעבר, אלכסיי קודרין, אמר בראיון לעיתון "וודומוסטי" שהוא מוכן ללכת לפוליטיקה ולהשתתף בהקדמת מפלגה חדשה. קודרין, אשר פוטר על ידי הנשיא דמיטרי מדבדב, נחשב תקופה לאיש אמונו של ראש הממשלה ולדימיר פוטין. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר כי הוא מודע לתוכניותיו של פרוחורוב לרוץ לנשיאות. "השתתפות בבחירות היא זכותו של כל אזרח ברוסיה", אמר פסקוב.

נשיא רוסיה, דמיטרי מדוודב, הורה היום על חקירת הטענות בדבר הונאת הבחירות לאחר שבשבוע האחרון התרחשו ההפגנות הגדולות ביותר נגד פוטין, ב-12 שנות שלטונו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}