כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

התעשיינים מתלוננים: המדינה פוגעת בנו

התעשיינים קובלים על הרשויות: המדינה לא עושה את הצעדים המינימליים לעידוד התעשייה הישראלית • מנכ"ל 'נגב': "אפילו בהקמת עיר הבהדי"ם לא ניתנה עדיפות לכחול לבן"

תעשיה בארץ. צילום אילוסטרציה
תעשיה בארץ. צילום אילוסטרציה

במסגרת פאנל סוער במיוחד על מדיניות התעשייה בישראל שנערך אמש במסגרת וועידת ישראל לעסקים של 'גלובס', הזהיר אבי מוטולה, מנכ"ל קבוצת נגב כי המדיניות הכלכלית של הממשלה מרחיקה את התעשיינים מהשקעות בישראל.

"אנחנו צריכים לשמור על התעשייה הישראלית, ואם לא נעשה זאת - נהיה בבעיה קשה. הקשיים שמערימה הממשלה על היצרנים המקומיים בתקנות רגולטוריות, במיסוי ובחוסר שוויון במכרזים, מרחיקה את התעשיינים מהשקעות בישראל" אמר מוטולה.

מוטולה הציג את השקעותיה של קבוצת אפריקה ישראל – חברת האם של 'נגב' בישראל בשנים האחרונות שהגיעו לסך של מאות מיליוני דולרים בתעשייה המקומית, וצפוייה השקעה נוספת בסכומים גבוהים גם בשנים הקרובות - מהם בסך-הכל כ-200 מיליון שקל בתעשייה שלנו בנגב. "זו הוכחה לכך שקבוצת אפריקה ישראל מאמינה בתעשייה הישראלית, אבל צריך להבין מה קורה", ציין מוטולה.

"אני כיצרן חייב בימים אלו להחליט על מיקומו של מפעל ייצור חדש, אם לבחון לפי המציאות הנוכחית, אני יכול בקלות להקים אותו באיטליה, ספרד ובוודאי בסין, אך אני מעוניין ומאמין שהדרך הנכונה היא השקעה כאן, בישראל. משרד התמ"ת האחראי על התוצר המקומי, גם אם ממקום של רצון להטיב, גוררים את היצרנים החוצה, זהו דבר שלא אוכל להבין כאזרח, לא רק כתעשיין" אמר.

בדבריו חידד את עמדתו וקבע כי אינו מצפה לשום הטבה ממשלתית: "נגב נמצאת היום בנקודת שיא מרשימה של כל הזמנים, איננו מצפים לסיוע ולעזרה, הצפייה שלנו היא הבנה רוחבית של האוצר והתמ"ת שלתוצר מקומי חייבת להיות עדיפות, לדוגמא, בעיר הבהדי"ם ההולכת ונבנית בנגב קילומטרים ספורים ממפעל הייצור שלנו, פונה משרד הביטחון במכרז ליצרנים מכל קצוות תבל, במקום לתת לנו העדפה להתמודד מול כל מחיר, זה צורך ישראלי ולא צורך אישי שלנו".

מוטולה התייחס למחאה החברתית ששטפה את הארץ בחודשים האחרונים והמדיניות הכלכלית שבאה בעקבותיה: "צדק חברתי לא עושים בהגדלת מיסים אלא בראש ובראשונה בהגדלת מקורות התעשייה ומקומות תעסוקה, את הצדק הזה עושים רק עם הגדלת התוצר הלאומי, זהו צו קיומי לכלכלה חפצת חיים".

ינון אלרואי, המשנה למנכ"ל משרד התמ"ת שנכח בדיון שיבח את חלקה של 'נגב' בתעשייה בכלל ובחיזוק הנגב בפרט, וקרא לתעשיינים למצוא דרכים משותפות יחד עם התמ"ת לעידוד התעשייה: "מצד אחד אנחנו מנסים לענות על הצרכים של הצרכנים, ומצד שני לנסות ולזוז בנתיב כזה שישמור על הייחודיות ומרחב הפעילות של התעשייה בישראלמשרד התמ"ת משקיע רבות בתכניות לעידוד התעשייה, ולגרום להעדפה ממשלתית של התוצר המקומי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}