כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

"סגירת גשר המוגרבים - תחילת מתקפה באל-אקצא"

מהנדס עיריית ירושלים הורה לסגור את גשר המוגרבים - והעולם הערבי תוסס • החמאס: "המהלך משקף רצון לפגוע במסגד" • האחים המוסלמים: "מהלך מסוכן מאד"

גשר המוגרבים. צילום: פלאש 90
גשר המוגרבים. צילום: פלאש 90

סגירת גשר המוגרבים - הדרך היחידה המובילה מהכותל המערבי להר הבית, מכיוון הכותל המערבי - מעוררת סערה במדינות ערב, שם מותחים היום (ב') ביקורת חריפה על החלטת עיריית ירושלים לסגור את הגשר, בשל ליקויי בטיחות.

בהודעה של דובר החמאס, פאוזי ברהום, נמסר כי סגירת הגשר היא "הכרזת מלחמה נגד המקומות הקדושים למוסלמים". לטענת הדובר, "המהלך משקף את רצינות התוכנית הישראלית לפגוע במסגד אל-אקצה".

הדברים של ברהום נאמרו לאחר שהקרן למורשת הכותל לא אפשרה הבוקר לעבור בגשר המוגרבים, בעקבות הצו שהנפיק מהנדס עיריית ירושלים, שקבע כי יש ליקויי בטיחות במעבר.

קרן מורשת הכותל אמרו בתגובה כי הם פועלת לפי הוראות הבטיחות.

מהלך סגירת הגשר, לפי טענות מומחים לענייני ערבים, עלול להוביל לעימות חדש עם ירדן.

מפלגת השינוי והרפורמה, המפלגה שהתמודדה בבחירות הפלסטיניות מטעם חמאס, פרסמה הודעה ובה נאמר כי סגירתו של הגשר היא מלחמת דת ופגיעה במסגד אל-אקצה. "ישראל ממשיכה לפגוע בעיר הקדושה כדי לייהד אותה ולשנות את המונומנטים שלה. המפלגה קוראת לפלסטינים לשמור על עמדה אחידה שמתנגדת לפגיעות מצד ישראל".

תנועת 'האחים המוסלמים' בירדן גינתה גם היא את סגירת הגשר. "המהלך הישראלי מסוכן מאוד", אמר מנהיג התנועה, חמאם סעיד. הוא טען כי "מדובר במכה למנהיגים הערבים, שחתמו על הסכמים וחוזים עם היהודים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}