כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מי הכי פחות מרוצים מהחברות בגוש היורו: אזרחי המדינות העשירות

42% הגרמנים והצרפתים חושבים שמצב ארצם היה טוב יותר אילולא הצטרפה לגוש היורו • במדינות הפריפריה מוכות החוב הרוב תומכים באחדות רבה יותר, לפי סקר CNN

  • ט"ז כסלו התשע"ב
מי הכי פחות מרוצים מהחברות בגוש היורו: אזרחי המדינות העשירות

42% מאזרחי צרפת וגרמניה מאמינים כי מצבה של ארצם היה טוב יותר אילולא הצטרפה לגוש היורו, כך עולה מסקר שערכה CNN אינטרנשונל בשיתוף ComRes בשבע ממדינות גוש היורו: גרמניה, צרפת, ספרד, יוון, אירלנד, פורטוגל ואיטליה.

באופן לא מפתיע, שיעור נמוך בהרבה ביוון, אירלנד ופורטוגל טען טענה דומה - אזרחי מדינות אלו, הנמצאות במשבר חובות ונזקקו לחילוץ, מאמינים שמצבה של ארצם טוב יותר בזכות הצטרפותה לגוש היורו.

הסקר מראה באופן נחרץ כי מדינות הפריפריה ובעיקר הדרומיות שבהן תומכות יותר באחדות אירופית מאשר מדינות הליבה, למרות שהמדיניות המרכזית של האיחוד האירופי כופה עליהן צנע מחמיר.

למרות הספקנות הרבה, נראה כי רוב האירופים מאמינים עתה כי יש לעשות כל מה שניתן כדי לשמור על לכידותו של גוש היורו, אם כי הגרמנים והצרפתים תומכים באמירה זו בשיעור נמוך בהרבה משל אזרחי מדינות הפריפריה - למרות שהמנהיגים שלהם הם אלה המובילים את מהלכי הטיפול במשבר.

שיעור דומה לזה שאינם מרוצים מההצטרפות לגוש היורו מעוניין בהעמקת האיחוד והפיכת אירופה ל"ארצות הברית של אירופה": 65% מהאיטלקים, 64% מהספרדים ו-49% מהיוונים תומכים בפדרציה אירופית הדוקה יותר, בעוד שרק 36% מהגרמנים ו-35% מהצרפתים רוצים בכך.

אחוזים מעטים בלבד - 12% בממוצע - סבורים כי על ארצם לפרוש במהירות מגוש היורו ולחזור למטבע עצמאי.

התפלגות חדה נראית דווקא באמון שנותנים האירופים במנהיגיהם: 40% מהגרמנים בוטחים במנהיגיהם, ו-19% מהאירים, בעוד שבשאר המדינות אין אמון רב בפוליטיקאים. רק 13% מהצרפתים, 10% מהפורטוגזים, ו-9% מהיוונים בוטחים בפוליטיקאים של ארצם. הצרפתים מובילים בשיעור האנשים שתומכים בפרישה מגוש היורו, עם 18% תמיכה ואחריהם נמצאים הגרמנים, ש-16% מהם רוצים בכך. במדינות הפריפריה יש הסתייגות גדולה יותר מפרישה מגוש היורו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}