כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חקירה פדרלית נגד ג'נרל מוטורס בגין מקרי דליקה בשברולט וולט

ג'נרל מוטורס דיווחה כי מקור התקלה בדליפה של נוזל הקירור בסוללה של המכונית ההיברידי; החברה מציעה לבעלי הוולט בארה"ב להחזיר את הרכב תמורת החזר כספי מלא

שברולט
שברולט

ג'נרל מוטורס, חברת המכוניות הגדולה בעולם במונחי מכירות, עלולה לעמוד בפני חקירה פדרלית ממושכת, לאחר מספר מקרים בהם הסוללה במכונית ההיברידית שברולט וולט עלתה באש - כך פירסם היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

החקירה החלה לפני שבועיים על ידי NHTSA (מנהל בטיחות הרכב האמריקאי), לאחר שלושה מקרי הצתה שאירעו בשלוש מכוניות שונות מדגם וולט, שבועות אחדים בלבד לאחר שהדגם עבר מבחני בטיחות. ג'נרל מוטורס הודיעה כי מקור הדליקה נבע מדליפה של נוזל קירור מהסוללה, ומסרה כי הסוללה בטוחה וכי תיקון התקלה לא ידרוש שינוי מהותי בתצורת הסוללה. הודעת החברה לא שיכנעה את NHTSA והחקירה הורחבה כעת לגורמים פדרליים.

הפרשה גורמת לירידה גוברת במכירות הוולט, המכונית ההיברידית היחיד של שברולט, ולפגיעה מהותית במוניטין ובאמינות של הדגם. למעלה מ-20 בעלים של הוולט כבר הסכימו להצעת ג'נרל מוטורס לרכוש מהם חזרה את הרכב ולהחזיר להם את מלוא כספם. מחירה של וולט בארה"ב עומד על 41 אלף דולר.

"זאת מכונית נהדרת, אבל לצערי הסיפור הזה פוגע ברושם של האנשים", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" טוד קפוטו, סוחר מכוניות בניו יורק. "אם ישנה בעיה עם הסוללה, היא תקשה מאוד למכור את הרכב. אם ג'נרל מוטורס היתה פונה אליי, הייתי מחזיר את רכבי הוולט שעומדים אצלי עד שהחברה תמצא מוצאת פתרון הולם".

מנגד, קבוצה של בעלי הרכב, בהם מושלת מישיגן לשעבר ג'ניפר גרנהולם, פירסמה מכתב פומבי בו הם מתחייבים להשאיר ברשותם את הוולט. גם עורך מגזין GQ פירסם מכתב ברוח דומה, בו הוא פונה לג'נרל מוטורס ומבקש לדעת אם יוכל לרכוש וולט שהוחזרה לחברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}