כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הלווים המסתוריים: לא ידוע לאן זרמו מאות המיליארדים שהלווה הפד

במסגרת תוכנית הלוואת דולרים לבנקים מרכזיים אחרים קיבלו לווים לא ידועים במדינות שונות סכומים ענקיים, דיווחה בלומברג

  • ט"ז כסלו התשע"ב
ברננקי. צילום: topnews.net.nz
ברננקי. צילום: topnews.net.nz

למרות השקיפות הנדרשת ממנו על ידי הקונגרס ובתי המשפט, הבנק הפדרלי של ארה"ב אינו חושף את שמות הלווים מתוכנית אשראי שנקראת currency swap (החלפות מט"ח), אותה הפעיל בין 2010-2007. הבנק הלווה במסגרת התוכנית דולרים לבנקים מרכזיים אחרים, שמכרו את האשראי במרכזים לבנקים מסחריים מקומיים, כך דיווחה סוכנות בלומברג.

ידוע אילו בנקים מרכזיים אחרים השתמשו בקוי האשראי, אולם הם אינם חושפים בפני הבנק הפדרלי את שמות הלווים שלהם. היעדר הפתיחות, טוען דיווח בלומברג, מותיר באפילה את ממשלת ארה"ב והציבור שם לגבי הסיכונים והנהנים מתוכנית אשראי זו שנועדה לבלום את המשבר הפיננסי בשיאו.

תוכנית האשראי הזו נפתחה מחדש בסוף נובמבר בתגובה למשבר החובות באירופה, וההלוואות ממנה זינקו ל-51 מיליארד דולר מ-400 מיליון דולר תוך שבוע, לאחר שהבנק הפדרלי הוריד את הריבית על האשראי הזה ב-0.5%.

חברת בלומברג והבנק הפדרלי נמצאים לאחרונה במאבק מתוקשר לאחר שהראשונה דיווחה כי בנקים מסחריים בארה"ב ובעולם גרפו במהלך המשבר רווחים מהלוואות שקיבלו מהבנק הפדרלי, שלא נחשפו לציבור אלא לאחר מאבק. הבנק הפדרלי הגיב לדיווח של בלומברג בהכחשה וסתר את העובדות בו, ובלומברג חזרה והציגה ראיות כנגד דברי הבנק הפדרלי. הבעלים של בלומברג הוא מייקל בלומברג, מיליארדר וראש עיריית ניו יורק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}