כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מוות לערוץ 10? ועדת הכלכלה לא תמכה

העובדים התחננו: "מדובר בפרנסה של מאות אנשים. תעזבו את הפוליטיקה" - אבל הח"כים חשבו אחרת • 'קדימה': "נתניהו הוציא צו סגירה ממניעים אישיים"

לוגו חדשות 10. צילום: יחצ
לוגו חדשות 10. צילום: יחצ

ברוב של 8 מתנגדים מול 5 תומכים החליטה ועדת הכלכלה הבוקר (ב') שלא לפתוח לדיון מחדש את בקשת ח"כ נינו אבסדזה לדחות את תשלום חובות הזכייניות ובהן ערוץ 10.

בין המצביעים נגד היו חברי הכנסת החרדים ישראל אייכלר, יצחק ועקנין ודוד אזולאי.

דוד אוחיון, נציג העובדים, ניסה לדבר על ליבם של הח"כים. "אנחנו מתחננים. מדובר בפרנסה של מאות אנשים ומשפחותיהם. תעזבו את הפוליטיקה. בחרנו בכם בשביל שתילחמו בשבילנו. כואב לי לראות את המנכ"ל שלי מתחנן אליכם, אני באמת פונה ללב שלכם".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אמר: "שברנו שיאים בדחיית הדיון, אבל ועדת הכלכלה היא לא קרן חילוץ. ערוץ 10 שנזקק לטובות לא יכול להיות כלב השמירה על הדמוקרטיה, מקסימום פודל".

לדבריו, "ועדת הכלכלה מתכוונת לבצע בחינה מעמיקה של שוק הפרסום כדי לקדם רפורמה בתחום, אנחנו מאמינים שערוץ 10 ימשיך לשדר בניגוד לתחזיות השחורות".

שר התקשורת, משה כחלון, עמד על כך שצריך לעשות הכול כדי לאפשר לערוץ לשדר. "זה טוב לכולנו, לכן עמדתי ברורה".

"זה אומר שצריך לבוא לקראתם?" - שאל אותו ח"כ נחמן שי מקדימה.

"ברור", השיב לו כחלון.

ב'קדימה' מיהרו לבקר את ההחלטה. "נתניהו הוציא צו סגירה לערוץ 10 ממניעים אישיים ופוליטיים בוטים. מדובר בהחלטה אומללה שכל כולה נקמנות וסגירת חשבונות אישיים על גב טובת הציבור, הדמוקרטיה וזכות הציבור לדעת.

"ברוב אטימותו זרק היום לרחוב מאות משפחות שאיבדו את מקור פרנסתם. אם היה מדובר במגזר פוליטי המשפיע על שרידותו של נתניהו - היו דוחים את ההחלטה עד אין קץ. ברגע שמדובר בציבור הכללי - נתניהו והקואליציה מצפצפים עליהם", אמרו.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}