כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

צביעות • הממשלה לא רוצה שלחרדים תהיה העדפה מתקנת בתעסוקה

למרות מאמצי המפלגות החרדיות, לא אושרה הכללת חרדים בחוק ההעדפה המתקנת בתעסוקה • יו"ר ועדת הכספים משה גפני: "הממשלה נוהגת בצביעות. היחידים שלא רוצים לעבוד הם השרים, לא החרדים"

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

היום (א') דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה, הצעת חוק שביקשה להעניק העדפה מתקנת לחרדים המתמודדים על משרות ברשויות הממשל, בדומה למצב הקיים כיום כלפי אוכלוסיות אחרות במדינה, עולים חדשים, ערבים, נשים, נכים ועוד.

הצעת החוק ביקשה לקבוע כי במידה וישנם שני מועמדים המתמודדים על משרה כלשהי ואחד מהם הינו מקרב אוכלוסייה המוכרת בחוק כזכאים להעדפה מתקנת, הוא יזכה במשרה על מנת לעודד אוכלוסיות אלו להצטרף לעבודה.

במהלך השנים ניסו חכי"ם חרדים, להכניס לחוק ה'אפליה המתקנת' הקיים, גם אוכלוסייה חרדית, אך ללא הצלחה.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני הגיב בזעם. "הממשלה כל הזמן אומרת שהיא בעד שילוב חרדים בתעסוקה, והנה יש הצעת חוק שתסייע בכך והממשלה דוחה זאת שוב ושוב. בכל הנוגע לחרדים הממשלה נוהגת בצביעות ורק מדברת. היחידים שלא רוצים לעבוד הם השרים, לא החרדים. אילו הממשלה באמת הייתה רוצה לשלב חרדים בתעסוקה, היא הייתה מאשרת את הצעת החוק שתסייע לחרדים רבים המחפשים מקום עבודה".

רק לפני מספר חודשים העלה ח"כ שלמה מולה מקדימה תיקון לחוק הנוגע לאוכלוסיה האתיופית.

בעת אישור החוק דרש ח"כ הרב גפני להכניס גם את הציבור החרדי ולא רק האתיופי, אך התבקש הן ע"י מגישי הצעת החוק והן ע"י ראשי הקואליציה להוציא את החרדים מהחוק ולהגיש הצעת חוק נפרדת העוסקת בציבור החרדי. עתה, משהגיש את ההצעה, היא נדחתה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}