כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הפתרון של שופרסל לדו"חות המאכזבים: ביטול מבצעים ולחץ על הספקים

בכיר בחברת מזון: שופרסל רוצה להקשיח את העמדות מול הספקים בדרישה שכל המבצעים ימומנו על ידם

  • ט"ו כסלו התשע"ב
הפתרון של שופרסל לדו"חות המאכזבים: ביטול מבצעים ולחץ על הספקים

אחרי שחטפה ירידה קשה ברווחיות והודיעה על החלפת ההנהלה, שופרסל חוזרת למקורות. רשת השיווק תחזור למדיניות של "מחיר נמוך כל השנה" ברשת הדיסקאונט שופרסל דיל.

עם השקת שופרסל דיל הכריזה שופרסל כי מדיניות הרשת תהיה של מחירים זולים כל השנה ללא מבצעים. מדיניות שמגה ניסתה לסגל לעצמה עם השקת מגה בול.

עם זאת, בשנתיים האחרונות הטשטשה בהדרגה המדיניות של שופרסל בתת הרשת שופרסל דיל וזו החלה לצאת במבצעים שונים. בתחילה היה מדובר במבצעים מועטים לחברי מועדון עד שכיום כבר מדובר במבצעים רוחביים.

בשנה האחרונה ניסתה שופרסל לעשות מספר מהלכים כדי להתמודד עם השוק המשתנה בכלל ותחרות המחירים האגרסיבית בפרט - היא ביטלו את פורמט שופרסל ביג, והשיקה את שופרסל דיל אקסטרה. לדברי גורמים רבים, התחושה היתה ששופרסל מזגזגת ומאבדת את הפוקוס שאפיין אותה בשנים קודמות.

בין היתר נגררה פעמים רבות אחרי הרשתות הפרטיות ו'רמי לוי שיווק השקמה' בראשן עם מבצעים של מוצר בשקל ואחרי מגה בול במאבק שהתנהל בפרסומות שפרסמו אחת כנגד השניה.

לדברי בכיר באחת מחברות המזון, שופרסל רוצה לשפר את רווחיותה ומקשיחה עמדות כלפי הספקים: "שופרסל אומרים שנמאס להם לסחוב את המחאה. הם רוצים להקשיח את העמדות מול הספקים בדרישה שכל המבצעים ימומנו על יד הספקים. לדעתי, התוכנית שלהם לא תעבוד כי אם רשתות מזון אחרות מוכנות לעבוד על מרווח שולי יותר זה לא יעבוד להם. הם רוצים גם להיות כל הזמן עם מחירים נמוכים כמו רמי לוי וגם להיות עם מטה מנופח ולשמור על מרווחים גבוהים".

משופרסל סירבו להגיב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}