כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

יוסי מימן בכתב ההגנה: נוביק קיבל ממני 7 מיליון דולר

בכתב ההגנה, שהוגש נגד תביעתו של נמרוד נוביק, טוען מימן כי לא הובטחה לנוביק תמורה מעבר למשכורתו • לטענת מימן, נוביק קיבל משכורת של כ-80 אלף שקל בחודש - העלות השנתית של שכרו היתה כ-1.5 מיליון שקל

  • ט"ו כסלו התשע"ב
נמרוד נוביק ויוסי מימן
נמרוד נוביק ויוסי מימן

"במשך שנים עסק התובע בעריכת הקלטות בסתר, ללא ידיעת הנתבע, ובניסיון מתמיד למשיך את הנתבע (ואולי גם אחרים), בלשונו, ולגרום לו להוציא מפיו דבר מה, אשר ממנו ינסה התובע להקיש קיומה (כביכול) של התחייבות כלשהי". כך נכתב בכתב ההגנה של יוסי מימן בתביעה שהגיש כנגדו ד"ר נמרוד נוביק, בסכום של כ-30 מיליון דולר.

התביעה הוגשה בחודש ספטמבר על ידי ד"ר נמרוד נוביק, על ידי באי כוחו עו"ד אמנון שיבולת ונתי אגמון. נוביק עבד בחברת מרחב יותר מ-20 שנה, והגיע לתפקיד סגן נשיא בכיר בחברה, שמימן הוא הבעלים היחידי והנשיא שלה. מימן מחזיק בכ-61% ממניות חברת אמפל, המחזיקה בכ-12.5% ממניות חברת EMG, ספקית הגז המצרית. התביעה מוגשת בתקופה קשה למימן, בשל הפסקת הזרמת הגז כתוצאה מפגיעות חוזרות ונשנות בצינור ההולכה בסיני. בכתב ההגנה ציינו את מועד הגשת התביעה: "עיתוי זה ודאי נחבר על ידי התובע, בחוסר תום לב משווע, בקפידה ומטעמים זרים".

בכתב ההגנה נחשף כי נוביק, כמו סגני נשיא בכירים אחרים במרחב, קיבל משכורת של כ-80 אלף שקל בחודש, ועוד הוצאות. העלות השנתית של שכרו היתה כ-1.5 מיליון שקל. כמו כן, צויין כי בשנים 2008-2000 קיבל נוביק מענקים בסך 7 מיליון דולר.

מימן, באמצעות באי כוחו עו"ד נחום פיינברג ועו"ד זאב שרף, טוען כי נוביק הועסק בחברה, ולפיכך התביעה, שהוגשה נגדו אישית, צריכה להתברר בבית הדין לעבודה.

נמרוד נוביק מסר כי: "עצוב לראות כיצד שני עשורים של יצירה משותפת שהניבה הישגים יוצאי דופן לאיש ולקבוצה, מסתיימים בטונים צורמים כל כך. אין לי כל כוונה להתעמת בתקשורת עם הטענות חסרות השחר. המקום להפריכן הוא אך ורק בפני בית המשפט".

נוביק הוסיף: "איני מתכוון להתנצח בפומבי, אלא רק לחזור על הקביעה כי כל מי שמכיר את הקבוצה ואת EMG מודע לעובדות. לתרומה הייחודית של הצוות הנפלא, ובפרט של הידע והנסיון יוצאי הדופן של דר' יוסי ירושלמי במגוון תחומי האנרגיה, של לאו מלמוד בתחום המימון, של איתן פופר במגוון שלם של תחומים רלוונטיים, של אירית אילוז בשיווק מתוחכם של המניות שנמכרו וכמובן של המנהיגות והיצירתיות העיסקית של מימן עצמו, שנענה לאתגר של השקעה במצרים בשעה שבודדים בלבד היו מוכנים לכך".

"עם זאת, כל מי שמכיר היסטוריה זו גם יודע מי העמיד בפני מימן את האתגר הזה; מי יזם את הפרוייקט; מי פעל לבדו למימושו במשך חודשים ארוכים כשהאחרים לא נתנו לו כל סיכוי; מי החזיק אותו בחיים כשאלימות האינתיפאדה השניה איימה לחסלו ומי ניהל אותו מעל ל-10 שנים, כולל בתקופה בה הניב הפרויקט לכיסו הפרטי של מימן מעל ל-350 מיליון דולר - תמורה שלא קיבל בשום פעילות אחרת בארץ או בעולם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}