כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

רשת תקשורת לאומית לתיאום בין כלל גופי החירום

המערכת, שנכנסה לשימוש מבצעי מלא בתרגיל "נקודת מפנה" האחרון, מאפשרת לראשונה תיאום הדדי בין גופי החירום הפועלים בישראל, שעד כה עשו שימוש ברשתות תקשורת נפרדות



פיקוד העורף מפעיל בהצלחה מערכת קשר לאומית, אליה כבר מחוברות רשתות הקשר של פיקוד העורף ומשטרת ישראל, ובקרוב גם מד"א וארגוני הצלה נוספים. המערכת, שנכנסה לשימוש מבצעי מלא בתרגיל "נקודת מפנה" האחרון, מהווה מענה ראשון מסוגו לתיאום בין גופי החירום.

המערכת מבוססת על שדרוג רשת הקשר הקודמת של פיקוד העורף והשקתה כללה החלפה של כלל ציוד הרדיו על גבי עשרות אתרי אנטנות הפרושים רחבי הארץ, הוספת אתרי שידור חדשים ורכישת אתרים ניידים נוספים לפעילות מבצעית באזורים חסרי כיסוי קבוע. שדרוג הרשת, בהיקף של כ-60 מיליון שקלים, מומן במלואו על ידי צה"ל ופקע"ר.

סא"ל גיל הופמן, רמ"ח תקשוב והרתעה (מקש"פ פקע"ר), הסביר לאתר צה"ל כי מערכת הקשר החדשה "עומדת בתקנים הטובים ביותר בעולם, במקביל לרשתות התקשורת בהם עושים שימוש גורמי החירום האמריקאיים". לדבריו, "המערכת החדשה מאפשרת קשר רדיו ותתמוך בעתיד גם בהעברת נתונים וחומרי וידאו לכלל הגופים העושים בה שימוש".

"אירוע השריפה בכרמל הבהיר את הצורך המשמעותי במערכת הזו, שמאפשרת לראשונה תיאום וקישור ברמה הגבוהה ביותר. בזכות יוזמת פיקוד העורף, גורמי החירום בישראל יוכלו 'לדבר' אחד עם השני ולפעול במשותף במהלך אירועי חירום מסוג זה", מציין סא"ל הופמן.

השר להגנת העורף, מתן וילנאי, הסביר באחרונה כי הכוונה בהקמת הרדיו המאוחד מבוססת על "התיאום הלקוי בין גורמי ההצלה וגופי החירום השונים, במהלך מלחמת לבנון השנייה". לדבריו, תקשורת רציפה וטובה יותר "תאפשר פעילות איכותית יותר של כלל הגופים הפועלים במצב חירום".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}