כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

זעזוע בניו-יורק: פשקוויל הופץ נגד הרב וייס - בהלוויתו

הסיקריקים מעוררים שאט-נפש גם בניו-יורק: הפיצו כתב פלסתר בהלווית הרב אלימלך וייס ז"ל, שנהרג בתאונה בליל שבת • הסיפור המלא והפשקוויל - בפנים

מסע הלווית הרב וייס ז"ל. צילום: בחדרי חרדים
מסע הלווית הרב וייס ז"ל. צילום: בחדרי חרדים



מסתבר שלא רק בישראל: גם ניו-יורק סובלת מנחת זרועם של סיקריקים, קיצוני סאטמר, המתנהלים באלימות נגד כל מי שאינו נכנע לדרכם.

התעלול המזעזע האחרון שביצעו התחולל בהלוויתו של הרב אלימלך וייס ז"ל, שנהרג בליל שבת בתאונת-דרכים בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין.

הרב וייס ז"ל, חסיד צאנז-קלויזנבורג, היה מראשי ועד העירוב של שכונת ויליאמסבורג. הוא נפגע מרכב בעת שחזר לביתו, לאחר תפילת ליל שבת.

עוד בנושא:
ליל שבת בויליאמסבורג: נהרג בתאונה בחזור מבית הכנסת

הבוקר (א) נערכה הלווייתו, כשהמונים ליוו אותו בדרכו אחרונה. במהלך ההלוויה נזרקו פשקווילים שביזו את המת.

תחת הכותרת "מחלליה מות יומת", נאמר בפשקוויל: "מחלל שבת באקומט סקילה - הוא חילל את השבת בעירינו הקדושה, והשבת התנקמה בו" - דבר הפשקוויל.

כידוע, קיימת בניו-יורק מחלוקת עזה על כשרות העירוב בשכונות היהודיות. מרבית הפוסקים מתירים את העירוב, אולם רבני סאטמר ואחרים - אוסרים.

אולם, בעוד בשכונות היהודיות המחלוקת מתנהלת בפסים הלכתיים, הרי שבשכונת ויליאמסבורג הסיקריקים המקומיים פועלים לפי שיטתם האלימה: פוגעים בנשים הצועדות ברחובות עם עגלותיהן ואף קוראים קריאות גנאי לעבר רבנים הצועדים בשבת עם הטלית בידם.

אחד מראשי מכשירי העירוב הינו רבי פישל הרשקוביץ, דומ"ץ צאנז-קלויזנבורג. הרב אלימלך וייס ז"ל היה ראש הקהל של קהילת צאנז בוויליאמסבורג, ונמנה על ראשי העסקנים בעד העירוב המקומי.





src='https://storage.bhol.co.il/images/jgvzm-ryx5i/media/41441/_imagebank_orig_orig_e30be035b09f4902a1d7847d6bb5afb3.jpg' alt='' width="480" />




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}