כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

המנכ"ל כפה על החנויות: "תפתחו גם בשבת" • שערוריה

כך מתנהלת כפיה חילונית: מנכ"ל 'קניון הזהב' בראשון-לציון הודיע לבעלי החנויות: הקניון יפתח בשבת • מנכ"ל 'אופטיקה הלפרין': "ההנהלה עובדת לעגל הזהב"

קניון הזהב. צילום: יח"צ
קניון הזהב. צילום: יח"צ



מלחמות השבת הגיעו בשבועות האחרונים לראשון לציון.

לפני מספר ימים הודיעה הנהלת 'קניון הזהב' כי בכוונתה לפתוח את שעריו גם בשבתות. הדבר גרר תגובות נזעמות של בעלי עסקים שטענו כי מדובר בהפרה בוטה של הסטאטוס-קוו וברמיסתה של השבת.

את ההודעה הראשונה קיבלו בעלי העסקים במכתב ששיגר להם מנכ"ל הקניון, דני טורקניץ'. במכתב מדווח המנכ"ל כי הלקוחות "צמאים לקניות" ביום הקדוש ומחפשים מקום בילוי להם ולילדיהם וכי צריך לפתוח את הקניון גם בשבתות.

"אנו מוצאים לנכון להפעיל גם את חנויות הקניון בשבת בבוקר", ציין. "אנו בטוחים שמהלך זה הינו אסטרטגי עבור הקניון בכלל וחנויותיכם בפרט, ולכן פונים אליכם כשבועיים מראש כדי שתוכלו להתארגן... חשוב לזכור שככל שיהיו יותר חנויות פתוחות, כך המהלך יצליח יותר ובגדול!".

השבת פתח הקניון את שעריו לראשונה.

בימים האחרונים דיילים מטעם הקניון בישרו לכל המבקרים כי הקניון יהיה פתוח מהשבת הקרובה בשעה 11:00 בבוקר.

אחד המבקרים שביקר בקניון בעיצומה של השבת רח"ל דיווח לאתר 'בחדרי חרדים' כי למרות מספר המבקרים הגדול, ההיענות מצד בעלי החנויות הייתה נמוכה, ורוב החנויות נותרו סגורות.

אופטיקה הלפרין: ההנהלת עובדת לעגל הזהב

יעקב הלפרין, מנכ"ל רשת 'אופטיקה הלפרין' שאחת מחנויותיה נמצאות בקניון, מגיב לדברים ויוצא נגד היוזמה. בריאיון עם 'בחדרי חרדים' הוא אומר: "שמענו את הבשורה המרה הזו. לא יעלה על הדעת שההנהלה תכריח אותנו לפתוח או לעבוד בשבת. זה נראה כי ההנהלה שמה בראש מעיינותיה את עגל הזהב ואומרת: בוא נעשה כסף, כסף וכסף.

"לאן הגענו? אני מסתובב במסגרת עסקיי עם הרשת באירופה ובעולם כולו ושם אין סיכוי שמרכזי העסקים פתוחים בשבת. אבל אצלנו לא צריך שלווה..לא צריך מנוחה. אלו אנשים שלא מכירים את המושג שובע" .

במהלך השיחה עם הלפרין הוא מזכיר את סבו ואביו המנוח - מייסד הרשת, הרב רפאל הלפרין - ומציין כי היו מהלוחמים הגדולים למען קדושת השבת, לדבריו, כאשר פתח את החנות, קניון הזהב לא פעל בשבת, ושינוי המצב מאפשר למתחריו יתרון עליו. כעת הוא מתכוון לדרוש הנחה בדמי השכירות והניהול בשיעור יחסי - ואף למעלה מכך.

"לצערנו לית דין ולית דיין, כסף יעוור עיני חכמים ויסלף עיני צדיקים. אנחנו צריכים לומר "די לעבודת האלילים. יש גבול. קניון אחד פותח את שעריו וכולם פותחים אחריו זוהי מחלה שאחד מדביק בה את השני. צריך לעשות לזה סוף".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}