כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

כמה להשקיע בילד נכה? • כל הפרטים על הכינוס המיוחד

השבוע ייערך כנס ראשון מסוגו שיאגד את ארגוני הסיוע לבעלי מוגבלות לציבור החרדי • בין השאלות שיועלו בכנס: איך להעלות לתורה ילד נכה? וכמה להשקיע בו?

כמה להשקיע בילד נכה? • כל הפרטים על הכינוס המיוחד



מחר בבוקר יפתח הכינוס המקצועי "כמוך", המאגד תחת קורת אחת את כל הארגונים המטפלים בבעלי מוגבלויות במגזר החרדי, כשבמהלכו יושמעו הרצאות מטובי המומחים בתחום. במקביל, תיערך גם תערוכת ענק בנושא הטיפול במוגבלים.

מדובר בכינוס ראשון מסוגו בציבור החרדי, שבו כל הארגונים העוסקים בנושא הרגיש והעדין של הטיפול בבעלי המוגבלויות שילבו כוחות מאוחדים כדי להגיע לתוצאות משביעות רצון. מיטב המומחים בנושא זה, עומדים להרצאות היום בפני ההורים והמחנכים על דרכי הטיפול הראויים בבעלי המוגבלויות שבקרב הציבור החרדי.

שאלות מרתקות המביעות את האתיקה היהודית יעלו בכינוס, כגון: מהו יחס המשאבים שעל משפחה להשקיע בילד בעל מוגבלות לעומת שאר הילדים? כיצד ניתן להעלות לתורה נער בר מצווה חולה cf המרותק לכסא גלגלים ומוגבל לחלוטין, למרות שהוא כשיר קוגנטיבית לחלוטין?

לצד ההרצאות, תתקיים במקום גם תערוכת ענק וייחודיות שבו יציגו כל ארגוני החסד הגדולים במגזר החרדי העוסקים בנושא המוגבלים, את פעילותם בתחום זה. במהלך היום אף יוצג נתון מדהים ולפיו, הארגונים החרדיים מטפלים ב–30% מבעלי המוגבלויות מקרב כלל האוכלוסייה בישראל, בו בזמן שזכות הקיום של אותם ארגונים מתבסס גם על תרומות של פילנתרופים ונדיבי עם בארץ ובחו"ל, במקום שהמדינה תהיה זו שממנת את כל הפעילות הנחוצה הזו.

בנוסף, יוצגו בתערוכה דוכנים מקצועיים של נותני שירותים לבעלי המוגבלויות, שם ניתן יהיה להתרשם מקרוב אחר החידושים האחרונים בתחום זה. עשרות נותני שירותים שריינו את מקומם בתערוכה הנערכת לראשונה עבור הציבור החרדי.

הכינוס הוא בהשתתפות הארגונים: עלי שיח, עלה, פתחיה, שמעיה, מרכז סולם לחינוך מיוחד, קרן 'שלם', משרדי הרווחה, הבריאות והמוסד לביטוח לאומי.ועוד ארגונים המטפלים במוגבלים , את הכנס מפיקה חברת אימג' המתמחה בארגון והפקת כנסים ותערוכות לציבור החרדי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}