כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

נפל 'חוק הליבה': מנוגד להסכמים קואליציוניים

בוועדת שרים לחקיקה עלתה הצעת חוק הליבה, אבל שר החינוך היה נחוש בדעתו שלא להעביר את החוק • הסיבות: "מנוגד להסכמים הקואליציוניים" ו"אין ועדה פרלמנטרית אמורה לאשר תוכניות לימודים"

התנגד. גדעון סער
התנגד. גדעון סער

הבוקר, כמתוכנן, עלתה בוועדת שרים לחקיקה הצעת חוק הליבה. מי שהפתיע היה שר החינוך, גדעון סער, שהיה נחוש בדעתו שלא להעביר את החוק בטענה, כי הוא "מנוגד להסכמים הקואליציוניים" וכי "אין ועדה פרלמנטרית אמורה לאשר תוכניות לימודים", שכן הדבר יביא ל"פוליטיזציה" וגם "יפגע בוועדות המקצוע". לדברי סער, בהצעה יש חסרונות רבים.

ההצעה נפלה פה אחד.

כזכור, הגישו את ההצעה חברי כנסת מהקואליציה: עינת וילף (עצמאות), ציפי חוטובלי (ליכוד) ואורי אורבך (הבית היהודי), כשאליהם מצטרפים גם חברי האופוזיציה מאיר שטרית, זאב ביסלקי ונחמן שי מקדימה, וניצן הורוביץ ממרץ.

מטרת הצעת החוק היא לקבוע כי כל מוסד חינוכי אשר מקבל מימון מהמדינה יחויב ללמד לפחות 75% משעות הלימוד את מקצועות הליבה, כפי שהמדינה תקבע (תנ"ך ומורשת ישראל, אזרחות, עברית, מתמטיקה, מדעים, אנגלית / ערבית).

בין סעיפי החוק: משרד החינוך יקיים פיקוח מקיף ואפקטיבי על קיום תכנית הליבה; השר יקבע בתקנות כי מוסדות החינוך המקיימים את לימודי הליבה, יחויבו לגשת לבחינות גמר ארציות בכל אחד מנושאי הליבה; המשרד לא יתקצב מוסדות חינוך בהם לא נלמדים לימודי ליבה; תקצוב יחסי בהתאם להיקף לימודי הליבה.

מי שפטור יהיה מהלימודים הללו יהיו בני ישיבה 'מצטיינים' בלבד.

"מתוך הכרה בערך לימוד התורה בעם היהודי, יסמיך השר ראשי ישיבות לבחור קבוצת עלית של תלמידים מצטיינים בכל מוסד לימודים תורני , שיקדישו את שעות הלימודים ללימוד מקצועות הקודש, ובלבד שלא יעלה שיעורם על 5% מכל שנתון".

האם היה סער נוהג בצורה דומה אילו היה ח"כ אברהם מיכאלי מתעקש להעלות לקריאה את החוק להפליה בסמינרים? קשה לדעת, אך סביר מאד שלא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}