כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

יבמ רוכשת את DemandTec עבור 440 מיליון דולר

DemandTec מנתחת בזמן אמת נתוני מכירות על מנת לסייע לרשתות לבצע אופטימיזציה של תמחור מוצרים. במהלך חמש השנים האחרונות השקיעה יבמ סכום כולל של כ-14 מיליארד דולר ברכישת חברות בינה עסקית

  • ט"ו כסלו התשע"ב
יבמ: משקיעה בבינה עסקית
יבמ: משקיעה בבינה עסקית

יבמ מתכוונת לרכוש את חברת התוכנה המקוונת DemandTec עבור 440 מיליון דולר במזומן, כך הכריזה החברה ביום חמישי האחרון. התוכנה של DemandTec מנתחת בזמן אמת נתונים ממכירות ברשת ובסניפי שיווק על מנת לסייע לרשתות לבצע אופטימיזציה של תמחור מוצרים. יבמ ציינה כי DemandTec, שעל לקוחותיה נמנות רשתות שיווק דוגמת וולמארט וטארגט תסייע לה להרחיב את יוזמת "המסחר החכם", שמנסה לסייע לרשתות שיווק לנחש את התנהגות הצרכנים על מנת לסייע למדיניות תמחור המוצרים. יבמ ציינה בהודעתה כי היא חוזה כי במהלך השנה הקרובה יגיע היקף המכירות של תוכנות מסחר ל-20 מיליארד דולר. הרכישה, שהשלמתה צפויה ברבעון הראשון של 2012, מותנית באישור דירקטוריון DemandTec.

רכישת DemandTec, ספקית תוכנה במודל תוכנה כשירות, מהווה חוליה נוספת בשרשרת רכישות רחבות היקף המונעת מצמיחת שירותי ענן וניתוח נתונים. בשבוע שעבר הכריזה חברת התוכנה SAP על רכישת חברת SuccessFactors, ספקית תוכנה מקוונת לניהול כוח אדם תמורת 3.4 מיליארד דולר. במסגרת עסקה דומה נוספת רכשה אורקל את RightNow Technologies עבור 1.43 מיליארד דולר לפני כחודשיים. בכללן של עסקאות אלו שילמו הקונות פרמיה נכבדת על מחיר השוק של החברות הנרכשות: יבמ שילמה פרמיה של 56.6% על מחיר המניה של DemandTec ביום הרכישה, ואילו SAP שילמה פרמיה של 52% על מחיר המניה של SuccessFactors.

במהלך חמש השנים האחרונות השקיעה יבמ סכום כולל של כ-14 מיליארד דולר ברכישת חברות העוסקות בתחום הבינה העסקית וניתוח הנתונים. בקיץ האחרון רכשה יבמ את חברת Algorithmics המפתחת תוכנה לניתוח סיכונים עסקיים תמורת 387 מיליון דולר. חברה נוספת אותה רכשה יבמ במהלך הקיץ, i2, מפתחת תוכנה לניתוח סיכונים המיועדת לחברות ביטוח, חברות שיווק וסוכנויות ממשלתיות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}