כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

אשת עסקים עם חוב של 3.9 טריליון שקל הוכרזה פושטת רגל - בניגוד לבקשתה

רחל סייג-סופר חויבה לשלם 15 אלף שקל בחודש לקופת כינוס נכסיה • השופטת ורדה אלשיך ביקשה מכונס הנכסים הרשמי לשקול להפעיל את סמכותו הפלילית כנגד מקרים דוגמת אלו

אשת עסקים עם חוב של 3.9 טריליון שקל הוכרזה פושטת רגל - בניגוד לבקשתה

רחל סייג-סופר אשת העסקים שחייבת 3.9 טריליון שקל בשל פסק בורר הוכרזה כפושטת רגל וחויבה לשלם 15 אלף שקל בחודש לקופת כינוס נכסיה - כך קבעה באחרונה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך תוך שהיא מותחת ביקורת נוקבת על התנהלותה של סייג-סופר. השופטת ביקשה מכונס הנכסים הרשמי לשקול להפעיל את סמכותו הפלילית כנגד מקרים דוגמת אלו שהוצגו במקרה של סייג-סופר.

סייג-סופר החזיקה מגרש ביישוב היוקרתי ארסוף, ניהלה עסקים חובקי עולם בתחום הצומח והזרעים והחל משנת 2003 מתנהלים נגדה הליכים משפטיים סבוכים. בשנת 2009, הוציא בית המשפט המחוזי בתל אביב צו לכינוס נכסיה ומינה את עוה"ד איתן ארז ויהונתן צברי כמנהלים מיוחדים לנכסיה. במקביל להליך המשפטי נגדה למדה סייג-סופר תואר ראשון במשפטים במכללה וכעת היא לומדת לתואר שני במשפטים.

סייג-סופר חייבת לאחד ממנהליה המיוחדים, צברי, סכום עתק של 3.9 טריליון שקל בעקבות פסק בורר שנתן עו"ד דרור גל, בבוררות שהתנהלה בפניו. השופטת מציינת כי ישנו סיכוי כי סכום זה יבוטל בשל חוסר סבירותו וחובה של סייג-סופר לצברי יצומצם לסכום הקרן בלבד בתוספת ריבית והצמדה משפטיים רגילים.

השופטת דחתה את התנגדותה של סייג-סופר להכריז עליה כפושטת רגל וקבעה לגביה כי "דרך תשובותיה, ושפת הגוף שלה הסגירו אישה מתוחכמת, ערמומית ומיתממת, בעלת זיכרון סלקטיבי לפי צרכיה ומה שנראה לה מתאים לשרת את האינטרסים שלה".

אלשיך קבעה כי קיים חשד מבוסס כי סייג-סופר מנהלת עסקים ענפים שאינה מצהירה עליהם וכי אף ביצעה מעשה מרמה. בין היתר ציינה השופטת כי מהראיות שהוצגו בפניה עולה חשד כי סייג-סופר ובעלה פתחו חשבון בבנק דיסקונט באמצעות דרכון שנחזה להיות דרכון מזויף של פועל רומני. השופטת ביקשה ממזכירות בית המשפט להעביר את החלטתה למנכ"ל בנק דיסקונט, ליועמ"ש של הבנק וכן למנהל הסניף בירושלים תוך שהיא מפנה לסעיפים הרלוונטיים להתנהלות הסניף בפתיחת חשבון הבנק.

סייג-סופר טענה להגנתה כי בקופת הכינוס קיים סכום של למעלה מ-7 מיליון שקל אך תביעות החוב שהוגשו נגדה עומדות לכאורה על פחות מ-1.5 מיליון שקל. בנוסף, טענה סייג-סופר כי המנהלים המיוחדים טופלים עליה האשמת שווא, בכל הנוגע לניהול עסקים חובקי עולם, אי שיתוף פעולה וחיים ברמה מנקרת עיניים. לדבריה, כיום היא אינה עובדת כלל ומטפלת בבעלה כשלמעשה היא נסמכת על ביתה וקרובים אחרים לצורך הוצאותיה השוטפות.השופטת אלשיך ציינה כי מדובר במקרה מיוחד, של חייבת שמספר ערכאות קבעו כי אינה דוברת אמת ומסרבת לתת למנהלים המיוחדים יפוי כוח בינלאומי שיסמיך אותם לבדוק את עסקיה ונכסיה בארצות שונו.

השופטת דחתה את בקשת המנהלים המיוחדים לשלם להם תשלום חודשי רטרואקטיבי בשל הליך כינוס הנכסים בו היא נמצאת מזה כשנתיים.

בסיכום פסק הדין כתבה השופטת "טענותיה של החייבת מתחכמות, לא אמינות ולא אחת אף סותרות אלו את אלו. אינני מוכנה לסמוך ולו על מילה אחת שלה, במסגרת ההליך הנוכחי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}