כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מה מחפש בנימין נתניהו באפריקה?

ישיבת הממשלה עסקה במסתננים ונתניהו הביע רצונו לצאת לאפריקה לדון בסידורי חזרת הפליטים • "אם לא נפעל לעצור את השיטפון הבלתי חוקי, נגיע ל-100,000 מסתננים בשנה"

נתניהו. צילום: יעקב כהן
נתניהו. צילום: יעקב כהן

ישיבת הממשלה הבוקר (א') עסקה, בין היתר, גם בנושא המסתננים, שהפך למכת מדינה.

"זו מכת מדינה בכל תחום שהוא – בכלכלה, בחברה, בתשתיות, ברווחה, בביטחון הפנים", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והוסיף כי "אין לנו חובה לקבל מסתננים בלתי חוקיים".

נתניהו הוסיף כי הוא מפריד בין הטיפול בפליטים שמספרם מזערי, לבין המסתננים הבלתי חוקיים. "אוכלוסיות שלמות מתחילות לנוע לכיוון מדינת ישראל, שהיא מדינה מאד מפותחת ומאד הומאנית, ואם לא נפעל לעצור את השיטפון הבלתי חוקי הזה, אנחנו נגיע ל-100,000 מסתננים בשנה".

בהמשך הישיבה ניתנה סקירה על הקנסות המוטלים כיום ועומדים על 5,000 שקלים להעסקת מסתנן עבודה בלתי חוקי. ראש הממשלה הורה להעלות את הקנסות לעשרות אלפי שקלים למעסיקי מסתננים בלתי חוקיים. "צריך לכאוב בכיס למי שמעסיק מסתנני עבודה בלתי חוקיים", אמר.

על פי הנתונים שהוצגו, בישראל יש 52,487 מסתנני עבודה בלתי חוקיים, כשקצב ההסתננות הנוכחי עומד על 30,000 מסתנני עבודה בלתי חוקיים בשנה.

נתניהו הודיע כי הקמת הגדר תסתיים תוך כשנה וכי בדעתו לנסוע לאפריקה בהמשך ולדבר ולקדם סידורי החזרה של אותם פליטים באפריקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}