כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

חדש בכנסת: סיורים בשמונה שפות

הכנסת מזמינה אתכם לבוא עם הילדים לסיורים משותפים עם בית המשפט העליון • מנכ"ל הכנסת מסכם: שנה של פיילוט למגוון סיורים ותוכניות בהיקף שלא היה מעולם

חדש בכנסת: סיורים בשמונה שפות



הבוקר (א') חנכה הכנסת פרויקט יחודי.

מתברר כי מלבד העבודה הדמוקרטית השוטפת הנערכת בין כותליה, רואה לעצמה הכנסת חובה וגם זכות לפתוח את שעריה בפני הציבור, כך שכל מי שמעוניין יוכל להכיר את עבודתה ואת כליה העומדים לרשותו כאזרח.

מעתה תוכלו לסייר בכנסת, ללא תשלום, בתיאום מראש. ההדרכה אפשרית ב...8 שפות שונות. (עברית, ערבית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, רוסית ואמהרית).

הסיור מגוון והוא יכלול את הנושאים אומנות וצילום בכנסת, ארכיטקטורה בכנסת, ארכיאולוגיה, ואפילו סיור במשותף עם בית המשפט העליון.

האופציות: סיור מיועד לילדי הגן; סיור לילדי כיתות א'-ג'; סיור לכיתות ד'- ו'; לחטיבות הביניים, לילדי התיכונים, לחניכי קורס קצינים, לסטודנטים, ולבני גיל הזהב.

מנכ"ל הכנסת דן לנדאו הדגיש כי מדובר בביצוע מוצלח של משימה שהוטלה ע"י יו"ר הכנסת ראובן ריבלין: "אנחנו מממשים היום חזון של יו"ר הכנסת שמבקש להפוך את הכנסת ל'בית העם'. ואכן, כזו תהיה הכנסת. מקום בו כל אחד, בכל מגזר ובכל גיל, יכול למצוא בכנסת את היפה והמעניין בעיניו. ההשקה הרשמית היא אחרי שנה של פיילוט למגוון סיורים ותוכניות בהיקף שלא היה מעולם. ראינו בתקופת הפיילוט תגובות פשוט מצוינות של המורים והמחנכים ובמיוחד של בני הנוער.

"זהו פרויקט ענק שיוצא לדרך – ואנו רק מקווים שנצליח לעמוד בביקוש הרב. יש לנו היום גאווה עצומה על פרויקט שהבשיל, אבל עוד עתיד להתפתח. אני מודה בחום לעושים במלאכה בכנסת ובמיוחד לשותפים לדרך, אנשי משרד החינוך שסייעו בבניית התוכניות החינוכיות המגוונות", אמר.

לאור הביקוש המתעורר והצורך להדריך מספר קבוצות בו זמנית, שולבו בסיורים אוזניות המאפשרות לקבוצות רבות לקבל הדרכה באותו חדר מבלי להפריע זו לזו. אפשר לצפות באולם שאגאל בילדי גן המקבלים הדרכה תוך ישיבה על הרצפה, לצידם קבוצת חיילים עומדים ולפניהם בני הגיל השלישי ישובים על כסאות, כשכל אחד שומע מדריך אחר באוזניות. אם בעבר התקיימו סיורים רק בימים בהם המליאה סגורה, היום מתקיימים סיורים חמישה ימים בשבוע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}