כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מוכרים 'יקר'? היזהרו מפקחי התמ"ת

מבקרת משרד התמ"ת רכשה בפיצוציה באריאל חלב ולחם במחיר מופרז • על בעל החנות הוטל קנס בסך 5000 ש"ח לצד ערבות על 10,000 ש"ח תוך הבטחה שהמקרה לא יישנה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



התופעה מוכרת. אתם נכנסים למכולת שכונתית כזו או אחרת ומשלמים 'הון עתק' עבור מוצר כלשהו. מרגישים ש'מנצלים' אתכם? ובכן, לאחרונה כבר לא פשוט לעשות את זה. מתברר שפקחי משרד התמ"ת עורכים 'פשיטות' על חנויות והקנסות בדרך.

רק לאחרונה ניתן פסק דין שבו הטיל בית המשפט בפתח תקווה קנס של 5,000 שקל על המנהלת והבעלים של "פיצוצייה נון סטופ" באריאל. כמו כן חייב אותה לחתום על התחייבות בסך 10,000 ₪ להימנע מביצוע עבירה דומה במשך שלוש שנים.

לדברי יעקב מלול, הממונה על מחוז ת"א והמרכז במשרד התמ"ת, "על כל בעלי בתי העסק והעוסקים לדעת, כי מבקרי המחוז יגיעו לכל מקום ולכל בית עסק, אם בעקבות תלונה של צרכן, אם בעקבות מידע מודיעיני ולעיתים אף באקראי, על מנת לוודא כי העסקים פועלים בהתאם לחוק והתקנות הקבועות ומקפידים להבטיח את זכויותיו של הצרכן לפי חוק".

כאמור, בביקורת אותה ערכה מבקרת של התמ"ת נמכרו לה 1 חלב טרי 3% שומן (רגיל) קרטון + פקק 1 ליטר במחיר של 7.00 ₪ במקום במחיר מירבי של 5.95 ש"ח, 1 חלב טרי 1% שומן (רגיל) קרטון + פקק 1 ליטר במחיר של 7.00 ₪ במקום במחיר מירבי של 5.60 ש"ח ו-1 לחם כהה (אחיד ) פרוס וארוז כיכר 750 גרם במחיר של 7.50 במקום במחיר מירבי של 6.66 ש"ח.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}