כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

מה חיפש שדרן הרדיו החילוני בשכונות החרדיות?

שמוליק טיאר, כוכב רדיו חילוני, הגיע לסיור מתוקשר בשכונות החרדיות, וחווה סיור כמעט-ישיבתי שכלל צ'ולנט, כותל וחנות כיפות • למה הוא עשה זאת?

בפתח החנות הדר גאולה. צילום: בחדרי חרדים
בפתח החנות הדר גאולה. צילום: בחדרי חרדים

ביום חמישי האחרון אירחה שכונת גאולה בירושלים אורח בלתי-שגרתי: שדרן הרדיו שמוליק טיאר.

הסיור החל בשכונת גאולה, עבר דרך שכונת מאה-שערים - שם הצטייד השדרן בכיפה, וקנה 'אוכל יהודי' - ומשם נסע לתפילה בכותל המערבי.

על הביקור במעוז החרדי, הוא מספר בשיחה מיוחדת עם 'בחדרי חרדים': "המסלול היה תפילה בכותל המערבי, אבל בדרך כבר נכנסנו לגאולה ומאה שערים. המטרה הייתה להרגיש מי האנשים שאתה מדבר איתם או עליהם ברדיו".

מדריכת הטיולים הייתה השדרנית, טובי שפיגל, המשדרת באותה תחנה.

כשסיימו את הסיור בשכונת גאולה, אמר טייאר כי ברצונו לרכוש כיפה להמשך הסיבוב. "עצרנו ליד חנות כיפות וקניתי כיפה והנחתי על ראשי. זה החזיר אותי לימי בגן, כשלמדתי בגן חרדי בעיר הולדתי בחיפה".

מחנות הכיפות המשיך טיאר לחנות האוכל היהודית 'הדר גאולה'. "נכנסתי לשם, והייתי חייב לקנות צלחת צולנ'ט". טיאר הוא חצי פולני וחצי טריפוליטאי והאוכל היה זר לו. "זה היה טעים מאוד".

משם המשיך בדרכו לכותל המערבי.

• על מה התפללת?

"בדקות הראשונות הייתי נורא מבולבל והרגשתי שיש לי הפרעת קשב, לא ידעתי על מה להתפלל. כשהסתדרו לי הדברים בראש, פחות חשבתי על עצמי יותר על אחרים. התפללתי דווקא על אמא שלי, אישה מבוגרת קצת שאינה בקו הבריאות וגם על המאזינים שעולים לשידור וזקוקים לשידוך".

משם המשיך טיאר למסעדת 'לארא', הכשרה למהדרין. "הרושם בעולם החילוני שאם המסעדה כשרה למהדרין אז האוכל הוא לא טעים", הוא אומר. "אבל האוכל היה ממש נפלא. אגב, תמיד אני משתדל לאכול בד"ץ ולרכוש בסופרים הנחשבים לחרדים".

• איך התרשמת מהסיור בירושלים ומהחרדים?

"הרושם הוא שכולנו אותם בני אדם וכל אחד בוחר בדרך חיים שלו. בזמן האחרון אני מוקף בהרבה אנשים מהמגזר החרדי ואלו אנשים מקסימים. אתה לא מרגיש מהם ריחוק. כולנו אותם בני אדם".









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}