כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הסוף ל'חטיפה': ההורים יבצעו עבודת שירות

סוף פרשת חטיפת הצעירה ללונדון • בית המשפט אימץ את עסקת הטיעון והטיל על ההורים 6 חודשי עבודות שירות בלבד • בין הנימוקים: "לא קל להיות אדם חרדי בכלא"

הסוף ל'חטיפה': ההורים יבצעו עבודת שירות
חברת אל על



בית המשפט המחוזי אישר היום (ה), את עסקת הטיעון ב'פרשת החטיפה' של הנערה ללונדון - פרשה שהסעירה את הרחוב החרדי. ההורים הואשמו בכתב אישום מתוקן, וקיבלו עונש של שישה חודשי עבודות שירות בלבד.

עוד בנושא:
תבוסה לפרקליטות • האם הסתיימה פרשת החטיפה?
'פרשת החטיפה' • מעצרים, התפטרויות והסתבכויות
פרשת החטיפה • המתווכת שוחררה
חטיפת החרדית • שופט: "המוסד יכול ללמוד מההורים"

השופט עודד מודריק סבר כי העבירות שביצעו ההורים הן אמנם חמורות, אך קיבל את עסקת הטיעון.

מסדרונות בית המשפט הפכו לכמה שעות להיות עיר חרדית, עסקנים ובני משפחה שליוו את הפרשה במהלך השנה האחרונה צהלו ורקדו בעקבות החלטת השופט, ואף הרימו את עו"ד ששי גז, פרקליט ההורים על הכתפיים כשהוא לבוש בחליפה וכובע.

במהלך הדיון השמיעה התובעת את הטיעון המרכזי: "במשך החודשים האחרונים עברו ההורים טיפול משותף עם הילדה והתוצאות בשטח מדברות בעד עצמן". היא הוסיפה, כי "ההורים ישבו במאסר
ממושך, ועל כן הסכימה הפרקליטות להגיע להסדר טיעון".

"הם הורים נפלאים"

גם עורך דינם של ההורים ציין במהלך הדיון כי הם רצו את טובת הילדה, "הם עשו הכל כדי להחזיר אותה לביתה. לא קל להורים שבאים עם הילדה שלהם לישראל והיא לא רוצה לחזור", אמר בדיון. "לאחר שהם ניסו את כל הניסיונות להחזיר אותה הביתה ולא הצליחו, הם הלכו צעד אחד קדימה עם הרצון להביאה הביתה וזה מה שהוביל אותם לעבור את העבירות הללו".

עוה"ד גם תיאר את הסבל שעברו ההורים במשך 4 חודשי מאסר וסיפר כי כמה פעמים התעללו בהם בשל היותם חרדים. "זה לא קל להיות אדם חרדי ולשבת בכלא, במיוחד לא עבור אנשים מבוגרים".

עו"ד ששי גז אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אני שמח שהתיק הזה מאחורינו. לא קל לתאר את הסבל שעברו ההורים במהלך השנה האחרונה". גז מוסיף על תחושותיו האיישים: "בתיק מסוג זה, אתה לא נשאר רק סניגור, אתה נשאב לבפנים ומרגיש את הדילמה של ההורים.

"הכרתי הורים מאד נפלאים שהלכו עד הסוף עם האהבה האמיתית לילדה שלהם. אני שמח שזה נגמר".

ההורים, תושבי לונדון, ניסו לחטוף את בתם לחו"ל ונעצרו לפני המראת המטוס בדרך לרומניה, ומשם תכננו לחזור חזרה ללונדון. דקות אחדות לפני המראת המטוס פשטה עליו המשטרה, הורידה את ההורים ובתם. ההורים נעצרו למשך מספר חודשים.

היום, הסיפור הסתיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}