כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024

הירי נמשך: עוד רקטות נחתו באיזור אשקלון

הדרום נערך לשבת של מתיחות: כוננות הוכרזה בכל יישובי הדרום • קסאמים נורו מרצועת עזה על אשקלון ושער הנגב • טיל גראד נורה לעבר אזור באר שבע

גראדים על הדרום. צילום: ארכיון
גראדים על הדרום. צילום: ארכיון

הסלמה בדרום: הבוקר סמוך לשעה 9 בבוקר (ו') התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או על נזק. אזעקת "צבע אדום" נשמעה ביישובי המועצה.

השקט ששרר מאז הבוקר בדרום הארץ הופר בצהריים, שתי רקטות קסאם נורו מרצועת עזה והתפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

אמש סמוך לשעה 23:30 התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים באזור אשקלון, כשאחת מהן נפלה בשטח פתוח ליד קיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון והרקטה השנייה נפלה ככל הנראה בשטח העיר.

שלוש רקטות אחרות התפוצצו קודם לכן, במועצות האזורית שדות נגב, ואזור באר שבע.

הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה התכנסו היום (ו) בשעות הצהריים על מנת לדון בחידוש הרגיעה עם ישראל. בדיון נוטלים חלק גם בכירים בממשלת חמאס בעזה.

במהלך תפילות יום השישי הודיע ראש ממשלת חמאס בעזה אסמאעיל הנייה, כי ממשלתו מנהלת מגעים אינטנסיביים עם גורמים ערביים ובינלאומיים רבים על מנת "להפסיק את התוקפנות על רצועת עזה", לדבריו.

שעות לפני הירי אמש, חיסל צה"ל פעיל בכיר, שלפי הצבא והשב"כ עסק בהכנות לפיגועים דרך סיני. כלי טיס של חיל האוויר הפציץ בצהריים רכב בו נסע הפעיל עיסאם בטש, ולפי הפלסטינים, יחד עמו נהרג אחיינו, סובחי בטש, ושישה בני אדם נפצעו.

ההתדרדרות החלה עם ירי חמש רקטות לעבר יישובי הדרום. צה"ל בתגובה, תקף שני מוקדי מחבלים בדרום רצועת עזה ובצפונה.

הפלסטינים דיווחו כי בתקיפה, שכוונה למחנות אימונים של החמאס, נפגעו בתים סמוכים מרסיסים. ונהרג אדם אחד ועוד 25 נפצעו. עם זאת, כנראה אוחסנו אמצעי לחימה בתוך בתי אזרחים, כתוצאה מכך נפגעו נשים וילדים. מצבם של שבעה מהפצועים קשה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שבעה מהנפגעים הם בני משפחה אחת. לפי הדיווח, ההרוג הוא בהג'ת זעלאן, בן 38. בין הפצועים שבעה ילדים בני חצי שנה עד 13, ששניים מהם נמצאים במצב קשה. גורם רפואי מסר כי בנוסף נפגעו בתקיפה אשתו של ההרוג, עוד אשה מבוגרת ואדם בן 57.

שגריר מצרים ברשות הפלסטינית יאסר עותמאן מטיל על ישראל את האחריות להסלמה הלילה ואומר, כי מצרים ממשיכה מאז אתמול להשקיע מאמץ בהרגעת השטח. "ישראל נושאת באחריות לתוצאות ההסלמה, עליה להפסיק את תקיפותיה בעזה", אמר עותמאן.

דובר צה"ל מסר כי במהלך התקיפה זוהו פגיעות מדויקות במטרות, והפיצוצים הנוספים נגרמו כתוצאה מנוכחות אמצעי לחימה שאוחסנו בקרבת מוקדי פעילות הטרור שהותקפו: "צה"ל מצר על הפגיעה בבלתי מעורבים, אך חוזר ומדגיש כי האחריות מוטלת על חמאס, שבוחר לפעול מלב האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כמגן אנושי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}